Josefu Bollweinu fotografiranje ljudi na robu nikakor ni tuje, vendar zanj to običajno pomeni spremljanje športnikov pri premagovanju tesnih meja med zmago in porazom ali pri funkcioniranju na robu fizične vzdržljivosti. Navsezadnje je poklicni strokovnjak za motošport in ekstremne športe. Torej, kaj ga je pripravilo do izbire takšnega bolj potovalno usmerjenega projekta?
»Imel sem potrebo po raziskovanju nečesa novega,« razlaga, »in tako se je fotografiranje v Bretanji z mojim fotoaparatom Alpha 7R V izkazalo za izredno dobrodošlo spremembo mojih motivov. Želel sem preskusiti svoje veščine v različnem kontekstu in ujeti sveže perspektive. Gojim globoko ljubezen do narave ter raziskovanja in Bretanja ponuja veliko priložnosti za uživanje v obojem. Divje plaže, kamniti klifi in edinstveno okolje te regije so me vedno močno privlačile.«
Toda na svojem 10-dnevnem potovanju po atlantski obali Francije Josef ni želel dokumentirati samo naravne geografije – projekt mu je omogočil tudi uvod v kulturo in prebivalce te regije. »In čeprav je bilo veliko tega zame precej novega, so bili določeni vidiki tudi podobni mojemu preteklemu delu,« nadaljuje, »ker je tako veliko mojega potovanja vključevalo zajem gibanja in akcije, pa naj gre za neustrašne lokalne surferje ali neizprosno valovanje oceana.«
Ko govori o svojem fotoaparatu Alpha 7R V, Josef pove: »njegova visoka ločljivost mi je omogočila zajem naravne lepote po obali Bretanje v vsej njeni veličastnosti in izjemna funkcija stabilizacije slike v ohišju (in-body image stabilisation – IBIS) tega modela se je izkazala za neprecenljivo pri ustvarjanju izredno ostrih fotografij, tudi pri zahtevnih pogojih, ki jih najdemo na obali.«
Josef se je zanašal na zmožnost kamere za ustvarjanje ostrih fotografij tudi pri fotografiranju s počasnim zaklopom, tako je pogosto raje fotografiral kar iz roke in pri nastavitvah hitrosti 1/15 s ali 1/4 s, da je tako prikazal več teksture in energije vode, ki bi jih daljše osvetlitve s stojala popolnoma zmehčale. »Želel sem prikazati lepoto in moč narave ob tej obali s temi divjimi valovi,« razlaga, »in funkcija IBIS mi je bila resnično v pomoč z zagotavljanjem jasnih fotografij tudi med rohnečimi valovi in sunkovitimi vetrovi.«
V nekaterih viharnih posnetkih je Josef »želel v kader postaviti slavne Bretanjske svetilnike skupaj z razburkanim vzdušjem,« pravi. »Vedel sem, da bom z uporabo daljših goriščnih razdalj v kader postavil osamljene zgradbe, obkrožene z nemirnim morjem, da bi tako prikazal njihovo odpornost proti elementom, ki so nanje pritiskali z vseh strani,« nadaljuje, »seveda pa pri povečavi pride tudi do večjih vibracij in tako sta funkcija IBIS kamere ter optična stabilizacija objektiva imeli bistveno vlogo pri ohranjanju stabilnosti fotografij.« In naprej razlaga, kako mu je »2x telekonverter z objektivom 70–200 mm pomagal pri zajemanju tistih oddaljenih podrobnosti, s katero fotografije resnično zaživijo.«
Josef je za to potovanje svoj fotoaparat Alpha 7R V združil s fotoaparatom Sony ZV-E1. Funkcije časovnega preskoka v kameri ZV-E1 so Josefu omogočile ustvariti več zanimivih posnetkov življenja na obali Bretanje. Ta tehnika izkorišča intervalni časovnik kamere, ki ga je mogoče nastaviti na zajem fotografije na vsakih nekaj sekund, te pa so potem združene za čudovit prikaz gibanja oblakov, valečih se valov in hodečih ljudi. Josef je v zaporedje posnetkov dodal tudi malce premikov kamere, ki ga tako še izboljšajo.
Njegova objektiva na potovanju sta bila FE 12-24mm f/2.8 GM in FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II, za katera Josef pravi: »močno sta pripomogla k uspehu projekta. Ta komplet mi je omogočil uporabo vseh goriščnih razdalj, ki sem jih potreboval za pripoved zgodbe o obali Bretanje in to v izjemni kakovosti. Fotoaparati pa so tudi zatesnjene proti vremenu in so tako lahko bile kos neizprosnemu okolju. Hkrati pa so mi hitre največje zaslonke objektivov omogočale ustvariti plitko globinsko ostrino ali uporabiti višje hitrosti zaklopa, ko sem to potreboval.«
»Ta projekt je v meni prebudil globoko vez z naravo,« zaključi, »in resnično sem začel ceniti osupljivo obalo Bretanje. Zdaj si želim raziskati tudi druge obale – ne samo zaradi naravne lepote – ampak tudi zaradi priložnosti za srečanje in pogovor z ljudmi, ki tam živijo. Nekateri od mojih priljubljenih trenutkov med projektom so bila srečanja z lokalci, ki so z mano delili svoje zgodbe o regiji in kako je živeti tam. Vsak del potovanja je bil navdih in vesel sem, da je bila moja Sonyjeva oprema z menoj in mi je pomagala povedati zgodbo.«
"Nič ni nemogoče."