Bližnji posnetek škrlatnega cveta

Majhni čudeži

Kyle van Bavel

Na pust dan je ogled živobarvnih cvetlic za Kyla van Bavela kot vrnitev poletnega sonca izza oblakov. »Po kompoziciji so preproste,« pravi, vendar to ne zmanjšuje pomena ustvarjalne poti, ki ga je pripeljala do njih. Kylova pot v svet miniaturne fotografije narave je zelo presenetljiva in spodbudna.

Kačji pastir, ki počiva na vijoličnem cvetu © Kyle van Bavel | Sony α7 III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/5.0, ISO 100

»Moja zgodba je pravzaprav kar smešna,« pravi. »Ko sem bil mlajši, sem bil zavzet igričar in ena mojih najljubših iger je bila LittleBigPlanet na konzoli Sony PlayStation. Igra, v kateri miniaturni glavni junak pogosto vidi svet s talne perspektive, je imela zelo razvito skupnost za vsebine, ki so jih ustvarjali uporabniki, in kot član te skupnosti sem od storitve PlayStation Network dobil sporočilo z vprašanjem, ali želim sodelovati pri ustvarjanju naslednje različice igre. Mesec dni pozneje sem bil v Angliji, kjer sem delal kot oblikovalec ravni za LittleBigPlanet 3.«

Čeprav je Kyle z veseljem delal na igri, je potreboval čas, da si odpočije od zaslona, zato je začel obiskovati vrtove in parke s fotoaparatom v roki, kadar je imel čas. »Pritegnil me je odprt prostor s cvetjem in živalmi,« se spominja, »in začel sem fotografirati z navadnim objektivom. Ves čas pa sem imel željo, da bi se bolj približal, kar me je neizogibno vodilo v naložbo v objektiv FE 90mm f/2.8 Macro G OSS, ki ga uporabljam danes. In to je odločitev, ki je nikoli ne bom obžaloval!«

Metulj, ki počiva na cvetu © Kyle van Bavel | Sony α7 III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/5.0, ISO 100

Kyle svoj način kadriranja, ki je podoben portretiranju, opisuje kot »željo, da bi cvet, goba ali žuželka izstopili iz prizora in ustvarili podobo, na kateri so objekt, ospredje in ozadje v sproščenem ravnovesju«, medtem ko njegov lahkotni in zračni slog izhaja iz »želje po ustvarjanju mirnega, skoraj sanjskega občutka«.

»Med drugim sem opazil, da me bolj privlačijo svetla ozadja kot pa temna,« nadaljuje, »zato sem začel spreminjati svoje kompozicije, tako da so bile svetlejše. Pogosto fotografi pri makrofotografiji zanemarijo ozadje, vendar je to izredno pomembno. Širša zaslonka in majhna razdalja ostrenja seveda povzročita veliko zamegljenost, vendar lahko še vedno selektivno uporabljate svetlobo in barve ter najdete nekaj, kar dopolnjuje motiv.«

Vijoličen cvet s svetlobno kroglo v ozadju © Kyle van Bavel | Sony α7 IV + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/2.8, ISO 400

Ko Kyle najde objekt, si ga nekaj časa ogleduje z vseh strani, da bi našel kompozicijo, ki mu je najbolj všeč. »Iščem zorni kot s svetlim ozadjem brez motečih elementov,« pravi. »Če so v ozadju osvetljeni deli, lahko na zamegljenem ozadju nastanejo lepo zaokrožene kroglice, v katere lahko umestim središče objekta.«

»Zelo pomembno je tudi ospredje,« nadaljuje. »Elemente, kot so listi ali cvetni listi, poskušam postaviti med sebe in objekt, tako da obdajajo to, kar fotografiram. Če so blizu fotoaparata, bodo tudi ti zamegljeni in se mehko prelivali, kar ustvari enakomerno razporejeno zameglitev po celotnem kadru. Najpomembneje pa je, da fotografirate na isti višini, kot je cvet. Pogled od zgoraj navzdol ne deluje enako . Je manj intimen, poleg tega pa je globina veliko manjša in ozadje ne more biti zamegljeno.«

Vijoličast cvet v obliki zvona © Kyle van Bavel | Sony α7 III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/250s @ f/5.6, ISO 100

»Fotografiram iz roke ali pa fotoaparat naslonim na tla in si pri kompoziciji pomagam z nagibnim zaslonom,« nadaljuje. »Zelo prav mi pride tehnologija Steady Shot, ki jo uporabljata objektiv in fotoaparat ter je izjemno uporabna. Nočem biti odvisen od stativa, saj rad ves čas po malem spreminjam kompozicijo. S stabilizacijo slike lahko fotografiram čudovito izostrene podrobnosti tudi pri manjši hitrosti zaklopa.«

»Pred kratkim sem začel uporabljati fotoaparat Alpha 7R V in njegova stabilizacija slike omogoča, da kar najbolje izkoristim visoko ločljivost fotoaparata,« pravi. »Pri fotoaparatu z 61 milijoni slikovnih pik si res ne želite tresenja! Velike datoteke so zelo uporabne tudi, kadar jih želim obrezati in nekoliko popraviti kompozicijo. K temu pripomore tudi neverjetno učinkovito samodejno ostrenje. Ko fotografiram metulje ali druge žuželke, je funkcija prepoznavanja objekta v mnogih pogledih v veliko pomoč. Vse čas se sproti prilagaja glede na oddaljenost fotoaparata, kar pomeni, da se lahko osredotočim na majhne spremembe pri kadriranju, medtem ko ostane ostrenje nastavljeno točno tako, kot mora biti.«

Pikapolonica na listu © Kyle van Bavel | Sony α7R V + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/320s @ f/5.0, ISO 200

»Tudi 90-mm objektiv je neverjetno oster,« še doda, »eden najboljših vidikov pri delu z njim pa je, da so tudi najbolj nepomembne stvari videti čudovite. Veliko mojih najboljših fotografij je nastalo na sprehodu v bližini doma ali na vrtu. Zato vedno pravim, da se lahko s pomočjo makroobjektiva resnično povežete s tem čudovitim malim svetom.«

Predstavljeni izdelki

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili