Dva kačja pastirja na cvetu

Drug svet

Petar Sabol

Petar Sabol je večino svoje fotografske kariere posvetil zajemanju lepot divjih živali, predvsem fascinantnega sveta žuželk, od blizu.

Na običajno potovanje Petar vzame vrsto objektivov, tako da je pripravljen na vsa bitja, od ptic do metuljev, pri čemer ima običajno s seboj makroobjektiv in dolg teleobjektiv. Ko smo Petarju predlagali, da preizkusi novi objektiv FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II, ki je primeren za obe vrsti fotografije, je izkoristil priložnost in teden dni preživel na rodni Hrvaški, kjer je raziskoval divje živali in uporabljal objektiv, kolikor je le mogel.

Petar Sabol s fotoaparatom Sony in objektivom Sel70200g macro

Kakšen je bil tvoj prvi vtis o objektivu?

Takoj ko sem vzel objektiv iz škatle, sem bil presenečen, kako majhen in lahek je. Dejansko je z nameščeno zaslonko enako velik kot njegov večji brat 70-200mm f/2.8 GM OSS II brez pokrova. Takoj mi je bila všeč ideja, da s tem objektivom poleg prostora v torbi prihranim tudi precej teže. Pri tako lahkem objektivu vedno obstaja nevarnost neravnovesja s fotoaparatom, vendar sem ugotovil, da se objektiv enako dobro obnese tako na ohišju Alpha 1 kot 7R V. Ročno sem lahko udobno fotografiral več ur, ergonomija objektiva pa je dobro premišljena – vsak kontrolnik je takoj na dosegu roke.

Bližnji posnetek prodnega modrača na listnem peclju © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II + 2x Teleconverter | 1/25s @ f/10, ISO 400

Kakšni sta se ti zdeli ostrina in zmogljivost objektiva?

Kot sem že večkrat povedal, mi pri Sonyjevih objektivih ni treba skrbeti glede ostrine. Tudi pri fotografiranju s široko odprto zaslonko je ostrina odlična. Že dolgo časa nazaj sem prijateljem zatrjeval, da je treba v primerjavi z drugimi proizvajalci pri Sonyjevih objektivih zaslonko zaustaviti zaradi večje globinske ostrine in ne zaradi same ostrine. To zagotovo še vedno velja tudi za ta objektiv. Tudi če sem ga uporabljal s telekonverterjem, pri kakovosti slike nisem izgubil ničesar, pridobil pa sem veliko več. O tem bom govoril pozneje ...

Dva metulja, ki sedita na cvetu © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II + 2x Teleconverter | 1/13s @ f/13, ISO 250

Kakšna se ti je zdela hitrost samodejnega ostrenja objektiva?

Samodejno ostrenje je bilo odlično. V kombinaciji z mojim fotoaparatom Alpha 1 res nisem opazil, da bi v primerjavi z objektivom f/2.8 G Master deloval počasneje. Objektiv izostri neverjetno hitro od najmanjše razdalje ostrenja do neskončnosti, ponaša pa se s skoraj takojšnjo zaklenitvijo ostrenja, kamor koli usmerim objektiv.

Z zanimanjem sem prvič uporabil samodejno ostrenje pri makro fotografiji v kombinaciji z objektivom Alpha 7R V. Vključil sem funkcijo samodejnega ostrenja oči za žuželke in navdušeno fotografiral. Ko se je metulj premaknil, je samodejno ostrenje v realnem času sledilo njegovim očem. To je bilo zame nekaj novega, saj sem pri makro fotografijah do sedaj vedno uporabljal ročno ostrenje.

Ptica, ki hrani svoje mladiče z žuželko © Petar Sabol | Sony α1 + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/2000s @ f/7.1, ISO 400
Škrlatni kačji pastir na modrem cvetu © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/30s @ f/4.0 ISO 200

Ker si velik ljubitelj fotografije od blizu, nam zaupaj, kaj meniš o makro zmogljivosti objektiva?

Na tej točki pa vse skupaj postane še bolj zanimivo ...

Z makro vidika je ta objektiv neverjeten. Še nikoli nisem videl 70–200-milimetrskega objektiva, ki bi omogočal ostrenje na razdalji do 0,4 m – tudi pri 200-milimetrski goriščni razdalji! Že leta uporabljam namensko makro opremo, vendar od preizkusa tega objektiva nisem nehal razmišljati o njegovih zmogljivostih.

S tem kompaktnim 70–200-milimetrskim objektivom dobite teleobjektiv, ki je zelo majhen, zelo lahek in izjemno oster z izjemno hitrim samodejnim ostrenjem. Z drugimi besedami: odličen objektiv za potovanja, šport, divje živali in portrete.

Nato namestite še 2-kratni telekonverter in dobite ne le 400-milimetrski objektiv, ki je še vedno izjemno oster in hitro izostri, temveč tudi makroobjektiv, ki omogoča reprodukcijo 1:1 – kot pravi makro – pri vseh goriščnih razdaljah. Tako dolg makroobjektiv je odličen zlasti za fotografiranje žuželk; dolga delovna razdalja pomeni malo možnosti, da bi se bitja prestrašila.

Sprva sem bil zaskrbljen zaradi uporabe telekonverterja pri takšnem objektivu in sem pričakoval, da bo ostrina slabša – ali pa bo prišlo vsaj do delnega barvnega odstopanja – vendar je naravnost osupljivo, kako dobro deluje kot makroobjektiv.

Prodni modrač, ki sedi na listnem peclju © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/25s @ f/8.0, ISO 200

Zgornja slika prikazuje posamezen posnetek, spodnja pa je različica s povečano ostrino, ki prikazuje, kako lahko s to metodo povečamo globinsko ostrino.

Več fotografij prodnega modrača, ki sedi na listnem peclju © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/40s @ f/8.0, ISO 200

Ali se ti je zdelo, da te največja odprtost zaslonke f/4 ovira pri delu?

Moj običajni 70–200-milimetrski objektiv je f/2.8 G Master II, zato sem navajen na široko zaslonko. Vendar v praksi pri fotografiranju nisem opazil velike razlike. Pri fotografiranju ptic s fotoaparatom Alpha 1 nisem imel težav s povečanjem vrednosti ISO za 1 stopnjo, da bi izničil manjšo zaslonko. Pri makro posnetkih sem tako ali tako zmanjšal zaslonko na vsaj f/8 ali pa uporabil tehniko povečanja ostrine, zato v resnici nisem opazil, da bi bila največja odprtost zaslonke f/4 težava.

Večja vsestranskost, ki jo ta objektiv ponuja z makro funkcijami, daleč odtehta pomanjkljivost nekoliko manjše največje odprtosti zaslonke. To je objektiv, ki ga bom vzel s seboj na potovanje takrat, ko ne bom vedel, kaj točno bom videl in kakšne priložnosti se bodo pojavile. Vendar bom zadovoljen, če bom vedel, da bom lahko posnel fotografije, ki so mi všeč, ne da bi me skrbelo, ali imam s sabo ustrezen komplet.

Hrošč z dvignjeno glavo © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II + 2x Teleconverter | 1/15s @ f/8.0, ISO 400

Predstavljeni izdelki

Petar Sabol

Petar Sabol | Croatia

"I always try to make my photos look better, no matter how long it takes and how much effort it requires"

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili