silhueta skupine na odru

Igranje v živo

Morten Rygaard

»Glasba v živo se je vrnila in to je res čudovito,« je prepričan Morten Rygaard, ki se je pravkar vrnil s koncertov in festivalov na rodnem Danskem in po vsej Evropi. V njegovem življenju sta užitek v glasbi in fotografiji že dolgo prepletena. Zdaj pa lahko kot strokovnjak, ki dela v glasbeni industriji, vsak dan znova združi oboje. »Ljudje se vedejo popolnoma noro in divje,« se smeji, »in to je tisto, kar rad vidim – čustva, ki jih lahko vzbudi glasba.«

skupina rammstein na odru ponoči, osvetljena v modri barvi

© Morten Rygaard | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/2.8, ISO 200

To navdušenje je mogoče opaziti tudi pri Mortenu. »Prek glasbene fotografije sem našel način komuniciranja in izražanja,« pojasnjuje, »in že dolgo sem vedel, da je to tisto, kar želim početi.« Zdi se, da sem se najprej navdušil nad glasbo, vendar ne veliko prej. Oboževalec glasbenih skupin je že od malih nog: »Ko sem odraščal na Danskem, so bile radijske postaje zelo dolgočasne,« nadaljuje, »toda moj oče je naredil veliko anteno, s katero smo lahko poslušali radio Luxembourg. Tako sem vsak dan ves dan poslušal rock'n'roll in to mi je bilo zelo všeč!«

pevec na odru, obdan z zelenim dimom

© Morten Rygaard | Sony α9 II + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/250s @ f/2.8, ISO 500

Medtem ko njegovi objekti in njihovo občinstvo enako kot on vsa ta leta uživajo v zvoku, se Morten navdušuje tudi nad svetlobo. Ker pa se osvetlitev na koncertih spreminja od zelo svetle do skoraj neobstoječe, so za obvladovanje situacij potrebni ustrezen komplet in spretnosti. »Ena najpomembnejših stvari je, da veste vse o vrednostih ISO, zaslonki in hitrosti zaklopa,« pojasnjuje. »Dogajanje morate zamrzniti, da bo oseba ostra ne glede na svetlobo, zlasti ker pri glasbi v živo ne morete uporabljati bliskavice. Umetniki tega ne marajo, poleg tega pa to lahko spremeni celotno vzdušje. Bistvo je, da je zaklop dovolj hiter, da ustavi gibanje objekta.«

skupina rammstein med igranjem v živo na odru z ognjem v ozadju

© Morten Rygaard | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

»V takšnih situacijah,« nadaljuje, »so potrebne zelo visoke vrednosti ISO, zato ni presenetljivo, da sem se oborožil s svojima zanesljivima Sonyjevima fotoaparatoma Alpha 1 in Alpha 9 II. Kadar je svetloba močnejša, uporabim fotoaparat Alpha 1 in izkoristim datoteke visoke ločljivosti, kadar pa je svetlobe zelo malo, uporabim fotoaparat Alpha 9 II, s katerim lahko fotografirate pri norih nastavitvah, kot je ISO 6400, brez kakršnegakoli šuma. Tudi nad to vrednostjo, kjer se začne pojavljati zrnatost, so slike še vedno videti fantastično. To me spominja na čase, ko sem se ukvarjal s potisno obdelavo filma. Med postopkom je fotografija vedno dobila dodatno teksturo, vendar je bila še vedno videti odlično.«

Še nekaj, na kar se zanaša, je legendarna zmogljivost samodejnega ostrenja Sonyjevih fotoaparatov. »Samodejno ostrenje oči je takšno, kot ga še nisem izkusil,« pravi Morten, »in osebno menim, da je to najboljši sistem ostrenja na svetu. Z ostrenjem oči, lahko brez težav kadriram objekt in vem, da bo končna slika 100-odstotno ostra. Samodejno ostrenje oči deluje tudi v zelo kontrastnih razmerah, ki jih lahko pričakujemo na koncertih, na primer pri močni osvetlitvi ozadja ali v dimu in megli.«

pevec na odru, obsijan z oranžno svetlobo

© Morten Rygaard | Sony α9 II + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 2000

Morten se lahko zanaša na visoko zmogljivost ISO in natančnost samodejnega ostrenja, kar pomeni, da lahko naredi potrebne posnetke in nadaljuje z bolj ustvarjalnimi kompozicijami.

Vsak glasbeni fotograf ve, da ima redko na voljo več kot le nekaj skladb, ko lahko fotografira. Vem, da potrebujem ostre in lepe portrete članov skupine, posnetke odra in interakcije z občinstvom. Ko mi to uspe, lahko začnem bolj eksperimentirati. In v tem je prava čarovnija.«
pevec in kitarist mahata občinstvu

© Morten Rygaard | Sony α9 II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 1250

Da bi lahko to izkoristili, pa morate biti popolnoma pripravljeni, pravi Morten. Čeprav skupino dobro pozna, se o tem, kaj lahko pričakuje, prepriča tako, da si ogleda videoposnetke njihovih nedavnih koncertov, da lahko predvidi in si zamisli želene posnetke. Ker si želi povečati možnosti za uspeh, se Morten oboroži tudi z odličnim naborom objektivov. »Na koncertih ni časa za menjavo objektivov, zato uporabljam štiri ohišja z objektivi 12-24mm f/2.8 GM, 24-70mm f/2.8 GM, 70-200mm f/2.8 GM OSS II in 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS. Ti objektivi pokrivajo vse zorne kote tik pred odrom, imam pa tudi objektiv FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS za posnetke z zadnjega dela stadiona.«

brian may igra svoj kitarski solo na odru

© Morten Rygaard | Sony α9 II + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/3.2, ISO 500

Morten torej vedno poskrbi, da je pripravljen, zanaša se na svoje težko pridobljene veščine osvetlitve in zaupa opremi Sony, zato lahko počne tisto, kar ima najraje – se igra. »Fotografiranje mi pomeni igro in zabavo. To je moja mantra. Rad imam ustvarjalne izzive in delo s svetlobo, ki je pred mano. S tem se ukvarjam že 30 let, vendar še vedno pogledam vsak posnetek in se sprašujem, kako bi ga lahko izboljšal. To je zabaven del in moja oprema Sony Alpha mi pri tem vsekakor pomaga.«

Predstavljeni izdelki

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili