Simone moro visi s pobočja gore

Doseči vrh

Maki Galimberti

Sem Maki Galimberti. Star sem 53 let, s fotografiranjem pa se ukvarjam praktično že od svojega 18. leta. Začel sem delati kot fotografski novinar za lokalni časopis in čeprav zdaj fotografiram portrete za bleščeče naslovnice revij, je fotoreporterstvo še vedno del mojega poklicnega življenja.

Ta realističen novinarski jezik je moj slog za oglaševalske akcije, kjer je slike treba ustvariti. Poskušam razmišljati zunaj ustaljenih okvirjev ter razumeti svoje subjekte kot ljudi ter ujeti njihovo skrivno, bolj intimno notranjost.

Bili ste med prvimi profesionalnimi fotografi, ki je preizkusil Sony Alpha 1. Kakšni so bili vaši prvi vtisi in katere funkcije želite izpostaviti? 

Odkar je fotografija digitalna, morajo fotografi vedno izbirati med hitrim fotoaparatom in fotoaparatom, ki ustvari velike ter visokokakovostne datoteke. Zdi se mi, da sta pri fotoaparatu Alpha 1 hitrost in ločljivost prvič združeni (kot športni in studijski fotoaparat) v enem ohišju. Poleg tega postavlja nov mejnik z izjemno hitro sinhronizacijo bliskavice – zame je to zelo uporabna funkcija, ki je bila na voljo samo pri zelo starih fotoaparatih.

simone moro pozira na vrhu gore

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/11, ISO 100

Simone Moro, profesionalni alpinist

 

Kako po vašem mnenju te tehnološke izboljšave izboljšujejo vaš delovni proces in ustvarjalnost?

Za svoje portrete rad uporabljam bliskavico tudi podnevi, zato mi je bila najbolj všeč hitrost sinhronizacije pri 1/400. sekunde pri polnem formatu. Možnost popolnega upravljanja ravnovesja med naravno in umetno svetlobo, zlasti pri premikajočih se subjektih, mi zagotavlja več priložnosti za fotografiranje na terenu brez strahu glede presežne sončne svetlobe.

moški v modrem plašču na vrhu gore

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/6.3, ISO 100

Katere druge funkcije še izstopajo v različnih scenarijih?

Zame so nove izboljšave bolj pomembne od funkcij. Z njimi lahko pri svojem delu razmišljam na drugačen način. Prizorom za portrete lahko dodam gibanje, improviziranim prizoriščem pa dodam kakovost. Samodejno ostrenje je res izjemno. Z njim lahko ujamem vsak premik. Podobno je vožnji s hitrim avtomobilom, ki nudi odličen oprijem cestišča in tako prepreči nesrečo!

Slika: moški v rumenem plašču na vrhu gore

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/9.0, ISO 100

Objektivi/dodatna oprema so še ena pomembna komponenta fotografiranja in snemanja filmov – katere objektive in dodatno opremo ste uporabili, ko ste preizkusili fotoaparat, in zakaj?

Za to fotografiranje sem se odločil za objektive, ki jih dobro poznam, zato sem izbral FE 24–70 mm f/2,8 GM. Kakovost tega objektiva se lahko kosa s kakovostjo glavnega objektiva, njegova prilagodljivost pa je nepogrešljiva pri fotografiranju portretov na lokacijah, ko je treba hitro poiskati ravnovesje med subjektom in ozadjem. Uporabljam tudi FE 200–600 mm f/4,5–5,6 G OSS, ki je presenetljiv izbor, saj je ta objektiv pogosto uporabljen pri fotografiranju športnih prireditev in živali v divjini. Če fotografiram z razdalje, se oseba premika bolj naravno, rezultat pa je fotografija z bolj naravnim videzom. Hitrost ostrenja je izjemna in nikoli ne zamudim posnetka.

moški stoji s smučmi na gorskem pobočju

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/6.3, ISO 100

Kakšen nasvet bi dali nadebudnim fotografom, ki želijo hoditi po vaših stopinjah?  

Uveljavljeni fotografi pogosto pozabijo na strast, zaradi katere so sploh postali fotografi. Strast je najbolj dragocena lastnost vseh, ki se odločijo za fotografiranje portretov. Fotograf bi vedno moral znati ponoviti najboljši posnetek. Vsakdo lahko po naključju posname dober posnetek, toda dober fotograf ve, kako jih najti. Navdih naj poiščejo pri drugih fotografih in razvijejo svoj edinstven slog. Ne bojte se pristopiti k subjektom. Spoznajte jih, ne glede na to, ali so ljudje z ulice ali slavne osebnosti.

moški se spušča po gorskem pobočju s sončno svetlobo v ozadju

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/60s @ f/10, ISO 100

Morebitne zadnje misli – se želite komu zahvaliti ali imate še kakšen nasvet za naše bralce?

Vesel sem bil, da sem lahko preizkusil Alpha 1 in sodeloval pri svetovni predstavitvi. Veliko raje stojim za fotoaparatom kot pred njim, še posebej, če moram govoriti angleško. Vseeno pa mi je bila izkušnja všeč in rad bi se zahvalil ekipi, ki me je snemala, in Simoneju Moro, ki se je podal na to dogodivščino v snegu z nami in ki nas je popeljal na vrh gore s helikopterjem. Priznam, da me je bilo malo strah, vendar je bil pravi profesionalec, zato bi se z njim morda upal dogodivščino ponoviti.

Predstavljeni izdelki

Maki Galimberti

Maki Galimberti | Italy

"Fotografija je najboljši izgovor, če želiš spoznati ljudi."

Sorodni članki

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili