velika mačka teče skozi grmovje v puščavi serengeti

Hitrost in agilnost

Chris Schmid

Sem švicarski fotograf, filmski ustvarjalec in kinematograf. Specializiral sem se za naravoslovje na oddaljenih lokacijah, v največji meri sem se posvetil velikim mačkam.

Svoje življenje sem posvetil dokumentiranju naravnih lepot našega planeta in moj cilj je vedno enak: približati se naravi v njenem osrčju, da bi opozoril na krhkost našega planeta in spodbudil akcije za njegovo ohranitev. Močno sem predan ohranjanju življenja v divjini in tesno sodelujem z okoljevarstveno organizacijo WildAid iz San Francisca, naš cilj pa je zmanjšati povpraševanje po nezakonito pridobljenih izdelkih iz sveta divjine. Leta 2019 sem ustanovil spletno zlatarno Stay·Wild, kjer je 50 % dobička namenjeno donacijam neprofitnim organizacijam z namenom podpore projektov ohranjanja življenja v divjini.

Bili ste eden prvih profesionalnih fotografov, ki so preizkusili fotoaparat Sony Alpha 1. Kakšni so vaši prvi vtisi in katere funkcije želite izpostaviti?  

Ko sem prvič izvedel za ta fotoaparat, sem se razveselil možnosti, da bom lahko hkrati fotografiral pri visoki hitrosti (do 30 sličic/s) in visoki ločljivosti (50 MP). S fotoaparatom Alpha 1 imam končno v rokah fotoaparat, pri katerem mi ni treba žrtvovati ene zmogljivosti zaradi druge. Ko se odpravim v divjino, se ne morem vedno vrniti k vozilu ali pa s seboj vedno nositi dveh fotoaparatov. Velik napredek je, da lahko isti fotoaparat uporabljam za različne vrste fotografiranj. Druga prednost je izboljšan sistem samodejnega ostrenja. Že pri drugih fotoaparatih je dober, pri tem pa je izredno hiter, še posebej sistem samodejnega ostrenja oči pri velikih mačkah, ki je boljše od vsega, kar sem doslej poizkusil. Poteze na videu so videti sijajne, kar je poleg tega pomembno za snemanje videoposnetkov.

velika mačka sedi na skali in zre v prostranstvo

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/800s @ f/4.5, ISO 500

Kako po vašem mnenju te tehnološke izboljšave pomagajo pri vašem poteku dela in ustvarjalnosti?

Ker z enim fotoaparatom hkrati dobim visoko hitrost delovanja in ločljivost, se lažje pripravim na fotografiranje. Fotoaparat Alpha 1 je tako hiter, da lahko ujamem edinstven trenutek, hkrati pa dobim visoko ločljivost, da lahko po potrebi sliko obrežem. To je še posebej pomembno med prizori lova, kjer se vse odvija zelo hitro. Dinamični razpon senzorja je prav tako odličen, saj ohrani izredno veliko podrobnosti, tudi pri šibki osvetlitvi. Zelo rad ustvarjam slike z osvetlitvijo ozadja z veliko kontrasta, vendar za to potrebujem dober dinamični razpon, da ohranim podrobnosti v sencah ali osvetljenih predelih. Fotoaparat Alpha 1 je pri tem sijajen.

levinja lovi v visoki travi

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/640s @ f/4.0, ISO 1000

Katere druge funkcije še izstopajo v različnih scenarijih?

Želel sem preizkusiti novi sistem samodejnega ostrenja, še posebej samodejno ostrenje oči pri živalih. V preteklosti me sistem ni popolnoma prepričal, pri tem fotoaparatu pa so me izboljšave resnično navdušile in so nekaj, na kar se lahko popolnoma zanesem. Med fotografiranjem pogosto naletim na leva v visoki travi. Pri prejšnjih fotoaparatih Alpha se je sistem samodejnega ostrenja včasih premaknil na list trave pred živaljo. Pri fotoaparatu Alpha 1 pa je sistem odlično spremljal oči živali, kar je bilo izjemno opazovati med delovanjem.

leopard na skali kaže zobe

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/800s @ f/5.0, ISO 640

Objektivi/dodatna oprema so še ena pomembna komponenta fotografiranja in snemanja filmov – katere objektive in dodatno opremo ste uporabili, ko ste preizkusili fotoaparat, in zakaj?

Za fotografiranje sem uporabljal Sony FE 400 mm f/2,8 GM. Mislim, da sem 70 % fotografij ustvaril s tem objektivom. Občasno sem dodal pretvornik 1,4x za dodaten doseg, ki pa ni vplival na ostrino ali hitrost samodejnega ostrenja. Sonyjev objektiv 400 mm mi je všeč zato, ker lahko ohranim razdaljo do živali in ne vplivam na njihovo naravno vedenje, hkrati pa v posnetke vključim naravo. Poleg tega objektiva sem uporabljal še FE 70–200 mm f/2,8 GM in FE 100–400 mm f/4,5–5,6 GM. S tema objektivoma sem lahko ustvaril širše posnetke in vključil še več okolja. Uporabljal sem tudi FE 16–35mm f/2,8 GM. Mislim, da sem s širokokotnim objektivom ustvaril manj kot 5 % posnetkov. Toda ko ga potrebuješ, pač ne moreš brez njega, izdelki pa so vedno nekaj izjemnega.

leopardji mladič v visoki travi

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/1000s @ f/4.0, ISO 640

Kakšen nasvet bi dali nadebudnim fotografom, ki želijo hoditi po vaših stopinjah?  

Svetoval bi jim, da naj pomislijo, preden pritisnejo zaklop. Pomislijo naj na to, kaj želijo ustvariti in doseči z motivom, ki ga imajo pred seboj. Naj bodo selektivni pri svojem delu. Če ne začutijo trenutka, je morda bolje, da ta trenutek ohranijo le zase. Naj ne ustvarjajo zgolj lepih fotografij, ustvarijo naj fotografije, s katerimi bodo posredovali čustvo, ki ga želijo deliti z drugimi. ⁠

skupina levjih mladičev sedi na skali

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/640s @ f/5.0, ISO 1250

Morebitne zadnje misli – se želite komu zahvaliti ali imate še kakšen nasvet za naše bralce?

Bodite samosvoji, razvijte svoj slog in pogled na svet. Vsak od nas ima svojo vizijo tega, kar je pred nami. Vaše fotografije morajo odsevati vaš pogled na svet, ne pogled nekoga drugega.

Predstavljeni izdelki

Chris Schmid

Chris Schmid | Switzerland

"Posnetki so močni. En sam posnetek lahko ujame občutek ali sproži neko notranje čustvo"

Sorodni članki

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili