Nevesta, ki stoji na balkonu z razgledom na veliko jezero v Italiji

Poroka lepote in preprostosti

Cristiano Ostinelli

Za izkušenega veterana poročne fotografije, kot je Cristiano Ostinelli, se je v zadnjih 30 letih na področju fotografije mnogo spremenilo, vendar pa je marsikaj tudi ostalo enako. Čeprav so sodobni brezzrcalni fotoaparati, kot so Sonyjevi fotoaparati serije Alpha, tako napredovali, da jih skoraj ni več mogoče povezati z njihovimi analognimi predhodniki, je vrednost fotografovih izkušenj in njegove ustvarjalnosti prav tako ključna kot vrhunska oprema.

»Kot mnogi sem tudi sam začel z majhnimi porokami, vendar sem imel srečo, da sem lahko delal s strankami, ki so želele imeti slovesnost na lokacijah, kot je jezero Como,« začne Cristiano. »V preteklosti so bile redke, zdaj pa so destinacijske poroke zelo priljubljene. Moje izkušnje so me popeljale do dela po vsem svetu, kjer sem spoznal na tisoče ljudi in stalno širil svoje znanje, povsod pa so potrebne iste veščine.«

Nevesta, ki stoji v senci z razgledom na jezero

© Cristiano Ostinelli | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/1000s @ f/2.8, ISO 100

Ne glede na to, kako pomembne so izkušnje, pa Cristiano priznava, da sta pri njegovem delu ključna fotoaparata Sony Alpha 1 in Alpha 9 II. »Zagotovo je prehod s fotoaparatov DSLR na brezzrcalne fotoaparate enako velik, kot je bil prehod s filma na digitalno tehnologijo,« pravi, »in ni mogoče prehvaliti, kako priročno je, da v iskalu točno vidiš, kakšna bo osvetlitev. S fotografiranjem brez zatemnitve pri fotoaparatih Alpha 1 in Alpha 9 II lahko celo vidim bliskavico, kadar jo uporabim.«

Nevesta, ki stoji med dvema stebroma in gleda čez jezero Garda

© Cristiano Ostinelli | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/1600s @ f/2.8, ISO 125

Še eno pomembno orodje pa je njegova sposobnost spopadanja s poletno svetlobo. »Rad bi, da bi se poroke dogajale ob sončnem zahodu, vendar v resnici ni tako« se smeji Cristiano. »Najpogosteje snemamo sredi dneva, vremena pa ne moreš izbirati. Svetloba je večinoma zelo ostra, zato poskušam poiskati senco, najlažje pa je ljudi obrniti stran od sonca in jih osvetliti v ozadju ter ročno povečati osvetlitev ali uporabiti nekaj bliskavice.«

»Pri spreminjajoči se svetlobi se s fotoaparati Alpha lažje odzovete,« nadaljuje, »zato ne izgubljate časa. Iz sonca se lahko obrnem v senco in vem, da je fotoaparat pripravljen na popolno osvetlitev in ostrenje. Predstavljajte si nevesto, ki hodi do oltarja – lahko jo fotografiram po celi poti in vem, da bo vsak kader popolnoma izostren, zato moram izbrati samo najboljšo pozo. Ne pozabite, da ne gre samo za objekte, ki se premikajo. Lahko se pomaknem nazaj ali premikam naokoli, posnetek pa je še vedno izostren. Tako mi ni treba razmišljati o ničemer drugem, razen ustvarjalnosti pri kadriranju.«

Nevesta, ki se smehlja v kamero

© Cristiano Ostinelli | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/13, ISO 2000

Cristiano pravi, da je takšna raven delovanja samodejnega ostrenja ključnega pomena pri delu z velikimi zaslonkami, še posebej pa so mu všeč objektivi FE 35mm f/1.4 GM, FE 50mm f/1.2 GM in FE 12-24mm f/2.8 GM. »Pri delu uporabljam širše objektive, ker želim fotografirati pokrajino z ljudmi, vendar uporabljam največjo odprtost zaslonke, da lahko nadzorujem morebitne moteče elemente v ozadju. Kljub temu pa neprekinjeno samodejno ostrenje pomeni, da so objekti vedno popolnoma izostreni.«

Par, ki se objema na balkonu

© Cristiano Ostinelli | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/640s @ f/2.8, ISO 100

Seveda sta ženin in nevesta najpomembnejša objekta. »Sta v središču pozornosti, vendar nista fotomodela,« pojasnjuje Cristiano, »in lahko otrpneta pred fotoaparatom. Želita si odličnih fotografij, vendar sta morda sramežljiva ali zaskrbljena. Z njima se pogovarjam pred poročnim dnem in na poročni dan, jima svetujem glede poziranja, premikanja rok ... vendar pa, če jima je preveč tuje, spremenimo načrt in se lotimo druge zamisli.« V takih primerih svoj slog poročnega fotografiranja zamenja z bolj dokumentarnim in iskrenim pristopom in tako je priložnost manj stresna.

Ob jezeru Como ima Cristiano še en trik za odlične fotografije. »Skoraj vedno fotografiramo s čolna na vodi, zaradi česar se pari dobro počutijo – je zabavno in energično ter njuno pozornost odvrne od poziranja. Poleg tega pa veter ob vodi dvigne nevestino tančico ter ustvari globino in čudovite linije. Seveda si želita tudi slikovite razglede, saj sta zato izbrala to destinacijo. Ne želita si bližnjih posnetkov, ki bi lahko bili fotografirani kjer koli. Lokacija je kot gost na njuni poroki!«

Nevesta v motornem čolnu s šopkom rož

© Cristiano Ostinelli | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/2500s @ f/2.8, ISO 100

Ali si torej Cristiano želi, da bi svojo fotografsko pot takrat lahko začel s tako zmogljivima fotoaparatoma, kot sta Alpha 1 in Alpha 9 II? »To je težko vprašanje,« sklene, »saj so se težave, ki sem jih imel s fotoaparati, neposredno prelile v moje izkušnje. Toda pri delu morate v rokah imeti nekaj lahkega in v profesionalnem svetu morate biti hitri. Ta Sonyjeva fotoaparata sta neverjetna. Sta instrumenta – po mojem mnenju najboljša – in z njima je mogoče rešiti veliko težav. Navsezadnje to fotografom omogoča večjo ustvarjalnost, kar vsekakor podpiram.«

»Tako,« zaključi, »mi fotoaparati Alpha pomagajo narediti več. Naučil sem se, da je tudi v najtežjih situacijah med porokami ključno to, da dam vse od sebe. Moje stranke pričakujejo nekaj čudovitega, zato si vedno prizadevam biti bolj ustvarjalen in dobiti boljšo fotografijo. Danes, ko imamo na voljo vso tehnologijo, je prava ovira ustvarjalnost – in storiti morate vse, da si pomagate k temu.«

Predstavljeni izdelki

Cristiano Ostinelli

Cristiano Ostinelli | Italy

»Moja najboljša fotografija je fotografija, ki je še nisem posnel.«

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili