Velika skupina ljudi, ki prečka cesto v Tokiu

Mir v živahnem mestu

Matija Vincek

»Ko sem prvič obiskal Tokio, sem bil šokiran,« pravi strokovnjak za ulično fotografijo Matija Vincek. Če smo pošteni, se običajno tako odzovejo vsi, ki se na novo znajdejo v tej japonski metropoli. Prestolnica je vrtinec živahnih znamenitosti, zvokov in vonjav, ki lahko vsakega obiskovalca posrkajo vase.

»To je kraj, za katerega se zdi, kot da ni del tega sveta,« se strinja, »in ni podoben ničemur, kar lahko vidite v preostalem svetu. To je živahno mesto, v katerem se veliko dogaja, pri tem pa se sodobna tehnologija spretno prepleta s starodavno tradicijo. Življenje poteka v divjem tempu, a hkrati z močnim občutkom za urejenost in vljudnost. Že dolgo sem sanjal, da bi ga obiskal, saj me navdušujeta obe plati.«

Vožnja z avtomobilom pod mostom v Tokiu

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/10s @ f/2.8, ISO 200

Uporaba fotoaparata Sony Alpha 7R V na potovanju je bila za Matijo na nek način ciklična, saj je njegova ljubezen do Japonske in njene tehnološke kulture že zdavnaj vplivala na izbiro znamke. »Del zanimanja za Japonsko je bilo navdušenje nad tehnologijo,« pojasnjuje, »in to je močno vplivalo na mojo odločitev za uporabo Sonyjevih fotoaparatov pred 20 leti. Občutek, da uporabljam nekaj, kar je v samem vrhu razvoja, me ni nikoli zapustil in Alpha 7R V ter objektiv FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II, ki sem ju vzel s sabo v Tokio, sta odlična predstavnika tega.«

Matijev slog je izpostaviti posamezne zgodbe, ki sestavljajo kulturo, ne glede na to, ali se dogaja na Šrilanki ali tukaj v Tokiu. »Kjerkoli sem, cenim življenje in kulturo,« pravi, »vendar želim pokazati, da smo pod površjem vsi enaki.«

Matija se dotakne zajemanja hitrega tempa mestnega življenja in ugotavlja, da »se popotniški fotografi lahko s težavo zares osredotočijo in izostrijo posamezne zgodbe in obraze.« Nato pa nadaljuje: »Vi pa si morda ne želite, da vas ta kaos prevzame,« pojasnjuje, »in želite ohraniti nekaj jasnosti v tem, kar počnete. Zato se morate osredotočiti, kar skušam izraziti v svoji ulični fotografiji.«

Moški v rdečih hlačah prečka cesto

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/1250s @ f/2.8, ISO 100

»Dejansko si vzamem čas za opazovanje,« nadaljuje, »z mislijo, da izberem te majhne trenutke, ki odražajo neko resničnost, neko globljo povezavo. Želim, da se ljudje ustavijo in pogledajo osebo na sliki ter se vprašajo, kakšna je zgodba te osebe? O čem razmišljajo in kam gredo? Mogoče so lahko ulične fotografije na ta način neke vrste zdravilo za tempo sodobnega življenja.«

»Alpha 7R V,« nadaljuje, »je zelo zmogljiv, a izjemno praktičen fotoaparat. Funkcija samodejnega ostrenja v realnem času je neverjetna za prepoznavanje obrazov in oči na ulici ter pomeni, da se lahko osredotočim na ljudi in kompozicijo okoli njih. Tudi zaslon na fotoaparatu je koristen za moj slog fotografiranja, saj rad počakam in sestavljam slike na monitorju, ker mi omogoča, da fotoaparat držim pod različnimi koti.«

Delavec v restavraciji s hitro prehrano za pultom

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/250s @ f/2.8, ISO 500

Matijeve fotografije iz Tokia prikazujejo posameznike, skrbno izolirane na mestnih ulicah, včasih z očesnim stikom, včasih brez njega. Kako se odloči za to? »Odvisno,« odgovori, »občasno želim resnico in povezanost tega pogleda, saj te lahko pripelje naravnost do duše osebe na sliki. Zato nastavim okvir in počakam, da me opazijo. V drugih primerih, ko gledajo osebe drugam, je slika bolj subtilna in ustvarjalna, od gledalca pa je odvisno, ali bo uganil to razpoloženje.«

Ko beseda nanese na izbiro objektiva za njegova potovanje, model FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II, Matija pojasni, da »veliko ljudi uporablja 35- ali 50-milimetrske objektive in slednjega imam tudi sam, kadar želim biti blizu objektov, vendar sem na ulici pogosto uporabljal tudi 135-milimetrski objektiv, pri čemer stiskanje pri teh daljših goriščnicah resnično pomaga poudariti objekt. Z objektivom 70–200 mm dosežete neverjetno ostrino s čudovito zameglitvijo ozadja, hkrati pa tudi vsestranskost. Daljša goriščna razdalja mi tudi omogoča, da ostanem neopazen, kadar želim, in ujamem bolj iskren trenutek.«

Ženska v trgovini, ki gleda v fotoaparat

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/125s @ f/2.8, ISO 125

»Z objektivom te kakovosti,« nadaljuje, »imate občutek, kot bi uporabljali več objektivov z nespremenljivo goriščno razdaljo, vse v enem. Posledično se seveda zmanjša tudi teža. V kombinaciji z majhnim in lahkim ohišjem, kot je Alpha 7R V, je treba nositi s seboj le nekaj več kot kilogram. Ko hodim po ulicah, to počnem 10 ali 12 ur na dan, zato je ta prenosnost resnično pomembna. Ta Sonyjev komplet je kakovosten in majhen. Če to združite z najboljšim samodejnim ostrenjem na trgu, resnično ne morete zgrešiti.«

»Najpomembneje pa je,« sklene, »da lahko s to kombinacijo fotograf izloči kaos nove lokacije in se osredotoči na čisto ustvarjalnost fotografiranja. To je vse, kar si resnično želim. Orodje, ki mi pomaga, da se povežem s svojo strastjo, in Alpha 7R V je zagotovo to. Priskrbite si pravo opremo in ne boste imeli razloga, da ne bi sledili svojemu srcu.«

Predstavljeni izdelki

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili