nizki oblaki obdajajo mirujoči vulkan na Baliju

Otok 1000 bogov

Dennis Schmelz

»Želel sem ustvariti nekaj drugačnega od popotniških videoposnetkov, ki jih vodijo vplivneži in smo jih vajeni gledati na YouTubu,« pravi nemški filmski ustvarjalec Dennis Schmelz. To je bilo prvič, da je Dennis potoval na indonezijski otok in časovno je sovpadal z Galunganom, balijskim festivalom, ki slavi duhove prednikov in njihovo vrnitev na otok.

»Želel sem ustvariti film, ki bo slavil kulturo in vero. To je otok 1000 bogov s številnimi zgodbami in liki, ki jih je treba posneti.«

Pred odhodom je raziskal, kolikor je lahko, vendar ga je ob prihodu na otok čakalo še veliko dela.

travnate stopnice, ki vodijo v vas

»Običajno bi like, ki predstavljajo duhove, našli v templjih, v katere je med festivalom turistom vstop prepovedan. Zato sem sodeloval z lokalnim popravljalcem, ki mi je pomagal najti ljudi v filmu in predlagal lokacije za snemanje.«

Snemanje filma je trajalo tri tedne in zaradi natrpanega urnika se je Dennis zbujal pred sončnim vzhodom, da bi začel snemati, preden se je odpravil na naslednjo lokacijo. »Ceste niso bile vedno odlične, zato smo imeli včasih zelo dolge, osemnajsturne dni, in veliko tega je bilo samo vožnje od lokacije do lokacije.«

Ena takšnih lokacij je bil spektakularen slap, kjer je Dennis poskrbel za snemanje dekleta, ki pleše legong, tradicionalni balijski ples.

dekle pleše pred slapom na Baliju

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/30s @ f/11, ISO 640

»Bila je tako mirna. Poigravala se je s plesom in obrazno mimiko pred fotoaparatom. Obstaja posnetek njenega obraza od blizu, ki je naravnost popoln. To je eden najboljših posnetkov v videu. Ta celotna sekvenca je odlična, saj prikazuje ljudi in pokrajino.«

balijska plesalka v živobarvnih oblačilih

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 50mm f/1.8 | 1/100s @ f/1.8, ISO 640

Za projekt se je Dennis zanašal na dva fotoaparata - Sony Alpha 7S III, ki ga je uporabljal samo za snemanje, in Alpha 7 IV, ki ga je uporabljal tudi za fotografiranje. »Alpha 7 IV je odličen hibridni fotoaparat, saj ima senzor s 33 milijoni slikovnih pik, zato je odličen za fotografije, lahko pa snema tudi videoposnetke pri 4k 60p – impresivno!«

Ta dva fotoaparata sta imela različni vlogi, pri čemer je bil Alpha 7S III nameščen na kardanski stabilizator z objektivom 12–24 mm f/2,8 GM. »Uporabil sem 12–24 mm f/2,8 GM, saj je to super širokokotni objektiv, ki mi je omogočil prikaz plesnih prizorov v ozadju neverjetne pokrajine. Stabilizacija SteadyShot v kombinaciji s kardanskim držalom mi je omogočila premikanje in ustvarjanje gladkih dinamičnih premikajočih se posnetkov.«

Medtem je Dennis uporabljal Alpha 7 IV v kombinaciji z objektivom FE 24-70mm f/2,8 GM II za svoje fotografije, pa tudi za snemanje video posnetkov iz roke. Pogosto ga je uporabljal s funkcijo Zoom za jasno sliko, da bi dobil posnetek od blizu, ki je videti, kot da je bil posnet z makro objektivom.

Poleg svojih fotoaparatov Sony Alpha je Dennis snemal z dronom, da bi gledalcu dal več konteksta o svojih lokacijah snemanja. »Posnetki z dronom so pomembni za prikaz pokrajine in da dobite predstavo o tem, kje ste. Da pa pokažeš čustva, se moraš približati ljudem,« razkriva.

Snemanje ob sončnem vzhodu in zahodu je v mnogih prizorih pomenilo veliko kontrasta. Eden od razlogov, zakaj je filmski ustvarjalec izbral Alpha 7S III, je bil impresiven 15-stopenjski dinamični razpon fotoaparata.

»S slikovnim profilom Slog-3 sem lahko manipuliral s posnetki, da bi povečal kontrast in barvno nasičenost. Videoposnetek sem potisnil vse do meje, vendar zaradi 10-bitnega snemanja nikoli nisem imel nobenih težav.

Dinamični razpon je bil potreben v Dennisovem najljubšem posnetku iz videa, ki je bil posnet v jami ob sončnem vzhodu.

trije balijci v tradicionalnih nošah pred skalo

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/80s @ f/9.0, ISO 100

Pri tem posnetku je šlo samo za čas,« pojasnjuje. »V jami je bilo le približno 30 minut časa, kjer sonce prihaja skozi luknjo. Po tem je popolnoma temno. Bilo je precej nevarno in potrebovali smo dve uri hoje do tja, a je bilo vredno, saj je posnetek neverjeten.«

V treh tednih dela na projektu je Dennis na vodeni delavnici posnel približno 15 ur videa, ki ga je zmontiral na samo 3:40 minut za svoj zadnji videoposnetek Galungan - zmaga Dharme. Videoposnetek prikazuje barvo in kontrast otoka, vendar zaradi montaže video resnično izstopa.

»Festival govori o zmagi dobrega nad zlim, zato se ta nasprotja vidijo tudi v videoposnetku. Miren in pogosto počasen posnetek prikazuje dober del. Prikazani pa so tudi temni deli. Ko vidimo zlobne like, sem pospešil posnetek, da bi bil videti nenaraven in da bi gledalca obremenil. Dodal sem tudi nekaj zvočnih učinkov. Želel sem ustvariti nekaj drugega kot lep triminutni video lepih slik in glasbe.«

Dennis, ki je zanesljiv in impresiven, razmišlja o tem, kako je njegova zaupna oprema Sony olajšala snemanje te neverjetne video serije.

Predstavljeni izdelki

Dennis Schmelz

Dennis Schmelz | Germany

»Vedno se najde zgodba in vedno jo je mogoče predstaviti z druge perspektive"

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili