Dirka čez Združene države Amerike je naporen vzdržljivostni kolesarski dogodek, ki tekmovalce preizkuša do skrajnih meja. Čeprav proga ni vedno ista, pa je vedno speljana od zahoda proti vzhodu celine in se začne v Kaliforniji na pacifiški obali, konča pa v Marylandu ob Atlantiku. Vendar pa dirka ni zahtevna samo zaradi svoje dolžine. Za razliko od številnih drugih cestnih dirk ni etap, temveč samo brutalna in nepopustljiva bitka s časom.
Ni jih mnogo, ki bi si lahko predstavljali sodelovanje na tej dirki, ki se vije od razgrete morske obale skozi gozdove zmernega pasu do zamrznjenih 10.000 metrov visokih gorskih prelazov, kaj šele, da bi ta dogodek fotografirali. Bertrand Beranger, ki je na dirki posnel nekaj ključnih trenutkov tekmovalca Jean-Luca Pereza, je storil prav to.
»Na srečo pri fotografiranju rad prestopam svoje meje,« se zasmeji Bertrand, »in čeprav se moja športna fotografija zelo razlikuje od moje arhitekturne in ulične fotografije, obstaja nekaj vzporednic«. V športu gre navsezadnje za izboljšave, prav tako kot tudi v fotografiji, ustvarjalcem pa vedno koristijo nove izkušnje in učenje novih veščin.
Ker dogodki, kot je dirka čez Združene države Amerike, potekajo več dni in v različnih okoljih, je to idealna priložnost za uporabo različnih tehnik. »Vsekakor je to dogodek, kjer je mogoče uporabiti mešanico športne, dokumentarne in krajinske fotografije, in pomembno mi je bilo, da sem posnel po mojem mnenju celovito zgodbo dogodka ter prikazal širši kontekst, kot bi mi ga omogočal zgolj športni pristop.«
»Lahko bi fotografiral samo kolo – in čeprav mislim, da to ne bi bilo dolgočasno – me navdušuje širši kontekst, večja slika. To bi lahko bilo fotografiranje Jean-Luca z nekaterimi od teh prekrasnih naravnih prizorov v ozadju in zagotoviti večjo globinsko ostrino, kot jo običajno najdemo na športnih posnetkih, da bi lahko prikazali pokrajino, ali pa se še bolj približati in pokazati učinek na njegovo telo in um.«
Ta potopisni pristop se odlično kaže v Bertrandovih posnetkih Jean-Luca v njegovih kratkih trenutkih počitka in nabiranja moči. »Ti posnetki so iskreni in pomenljivi. Na poti počne junaške stvari in trenutki, kot je ta, upodabljajo resničnost. Da bi vse to razumeli, ni dovolj, če si ogledate samo prelepe, s telefoto objektivom posnete fotografije njegove vožnje pred zamegljenim ozadjem. Videti morate tisto, kar sledi – jok in kričanje, stres ob neusmiljenem tekmovanju.«
»Zaradi takšnih posnetkov, kot je ta, rad uporabljam širokokotne objektive za športne in dokumentarne posnetke, saj pogosto velja, da bližje, kot ste, več čustev in konteksta lahko začutite,« pojasnjuje Bertrand, ki je fotografiral s svojim fotoaparatom Sony Alpha 1 in objektivom FE 24 mm f/1.4. »Fotoaparat Alpha 1 s samodejnim ostrenjem oči v takšnih situacijah odlično opravi svoje delo, v kombinaciji z visokim ISO in objektivi pa lahko fotografirate praktično v temi. Zelo pomemben je tudi prilagodljiv in hiter objektiv FE 16-35mm f/2.8, ki je kot nalašč za fotografiranje na cesti.«
Tudi pri uporabi daljših objektivov, kot je FE 70-200mm f/2.8, Bertrand še vedno rad prikaže resničnost dirkanja s fotografijami, ki prikazujejo celoten kontekst vzdržljivostnih dirk. »To je tekmovanje na odprti cesti in samo zaradi dirkanja avtocest ne zapirajo. Nevarnost preži zaradi tovornjakov, onesnaženja in cest, ki v resnici niso namenjene kolesarjem. Vse to sem želel zajeti v prizor krajine, kar je pomenilo, da sem se v avtomobilu za novinarje peljal naprej in potem čakal skoraj do zadnjega trenutka, preden sem se odpravil na cesto in posnel tekmovalce, ki so se mi približevali po cesti.«
»Če je kdajkoli obstajal fotoaparat, izdelan prav za takšen projekt, je to Sony Alpha 1,« pravi Bertrand. »Prej sem za kombiniranje športne, dokumentarne in krajinske fotografije moral hkrati uporabljati fotoaparata Alpha 9 in Alpha 7R IV, ta fotoaparat pa zmore vse. In vso svojo zmogljivost skriva v tako majhnem in lahkem ohišju.«
»Med te zmogljive funkcije sodijo zloženi senzor fotoaparata Alpha 1, tihi zaklop in hitrost sličic, vse to pa je pri mešanju fotografskih tehnik, kot to počnem jaz, zelo pomembno. Za akcijske posnetke potrebujem visoko hitrost sličic brez zatemnitve, in kadar imate za fotografiranje na voljo samo nekaj minut, preden se morate odpraviti naprej, potrebujete čim večjo hitrost sličic in ločljivost.«
»Če se ozrem nazaj, je to eden od projektov, pri katerem sem se največ naučil, tako osebno kot profesionalno,« zaključi Bertrand. »Seveda to ni nič v primerjavi s tem, kar doživljajo športniki, kot je Jean-Luc, vendar je to za fotografa izjemno zahtevno okolje – nenehno se mudi, spanja je malo, še vedno pa skušaš ustvarjati zahtevne in ustvarjalne fotografije. Mislim, da bi bilo brez orodja, kot je Sony Alpha 1, to skoraj nemogoče.«
»Predvsem pa mislim, da je bilo fotografiranje tega človeka, ki je pravi superjunak, zelo navdihujoče. Spremenil je moje videnje človeških sposobnosti in mislim, da če imam tudi sam vsaj rahlo podobno energijo in predanost, me lahko to spodbudi, da postanem boljši.«
"S fotografijo želim ujeti svetlobo, sublimirati gibanje, ujeti trenutek."