skupina gosi v letu

V divjini s fotoaparatom Alpha 7S III

Tomasz Gladys

Vsi ustvarjalci filmov o divjih živalih se radi čim bolj približajo naravi in Poljak Tomasz Gladys ni prav nič drugačen. Ne gre mu le za to, da bi ustvaril fantastične posnetke, temveč želi doživeti trenutek in prisotnost živali, ki jih fotografira. »Eden od najbolj neverjetnih občutkov, ki sem jih doživel,« se spominja Tomasz, »je bilo opazovanje ogromne jate gosi, morda štirideset ali petdeset tisoč. Bil sem tam z njimi.«

Tomasz ne govori le v prenesenem pomenu. Uporablja in izdeluje opremo, s katero se lahko s fotoaparatoma Sony Alpha 7S III in Cinema FX3, včasih pa tudi sam, čim bolj približa svojim objektom.

»Imam plavajočo skrinjo, na katero lahko namestim fotoaparat Sony Alpha7S III in objektiv FE 200-600mm f/5.6-6.3. Nosim potapljaško obleko in se potopim v vodo pod skrinjo. Nad vodo je le moja glava. Skrinja je zamaskirana, na plavajočo ploščad pa postavim fotoaparat in objektiv. Na razločnem zaslonu LCD fotoaparata Alpha 7S III lahko jasno vidim, kaj se dogaja.«

maskirno skrivališče, ki plava na vodi

Tako je Tomaszu uspelo doživeti fantastično izkušnjo, da je iz vode opazoval selitev gosi, ki so zavzele nebo.

»Po jezeru sem se gibal zelo počasi. Bila je nizka plima in na tisoče gosi je stalo. Nenadoma so se vse dvignile iz vode, na tisoče jih je letelo manj kot meter nad mojo glavo. Čutil sem veter izpod njihovih kril. Ta trenutek je bil neverjeten.«

Tomasz je prvi, ki priznava, da so takšni trenutki redki. »V preteklosti sem imel v mislih posnetek, ki sem si ga želel. Ves dan sem čakal in čakal, a posnetka nisem dobil in odšel sem razočaran. Zdaj pa cenim vse, kar se zgodi. Naučil sem se ceniti samo to, da sem tam. Narava piše tako čudovite zgodbe. Za opazovanje je treba porabiti nekaj časa in sčasoma boš za svoj čas in potrpežljivost bogato nagrajen.«

Čeprav je želja po fotografiranju sesalcev vedno prisotna, je Tomaszova strast fotografiranje ptic, zlasti žerjavov in gosi. »Žerjavi so povezani s srečo, na Poljskem pa žerjavi simbolizirajo upanje. Sem se selijo tik pred pomladjo, zato so simbol leta, ki je pred nami.«

Tomasz običajno fotografira z dvema Sonyjevima fotoaparatoma: FX3, ki je del serije fotoaparatov Cinema, in Sony Alpha 7S III. Fotoaparata se odlično ujemata in Tomaszu omogočata orodja, ki jih potrebuje za snemanje divjih živali v trenutkih, ki bi sicer ostali neopaženi. »Ta fotoaparata sta revolucionarna za snemanje filmov o divjih živalih zaradi možnosti, ki jih ponuja visoka občutljivost ISO.«

Če lahko senzor fotoaparatov potisnemo na višjo občutljivost, imajo ustvarjalci filmov o divjih živalih in fotografi več časa za snemanje visokokakovostnih posnetkov.

Spomnim se, da sem bil sredi noči v vodi. Opazoval sem vse gosi, ki so spale na vodni gladini. To je bil čudovit prizor. Vendar ga nisem mogel posneti, ker je bilo preprosto pretemno. Zdaj pa lahko s fotoaparatom Alpha 7S III takšne prizore posnamem pri vrednosti ISO 12.000 in celo več, produkcije National Geographic in BBC pa jih z veseljem uporabljajo v svojih filmih.

Tako kot za vsakega fotografa ali filmarja, ki mora dalj časa raziskovati na prostem, sta pri izbiri fotoaparata in objektiva ključnega pomena velikost in teža, pri čemer je pomemben vsak gram. To je eden od razlogov, zakaj Tomasz raje uporablja objektive z zoomom kot fiksne objektive; objektivi z zoomom omogočajo prilagajanje subjektu in okolju brez zamenjave objektiva, kar je nemogoče, če ste delno potopljeni v vodo.

»Vem, da ima objektiv 200-600mm le zaslonko f/5.6-6.3, vendar mi je vseeno, saj lahko s fotoaparatoma Alpha 7S III in FX3 povečam vrednost ISO, ne da bi poslabšal sliko. Kombinacija fotoaparata Alpha 7S III in objektiva FE 200-600mm f/5.6-6.3 se torej odlično obnese. V majhnem paketu imam vse, kar potrebujem.«

Še eden od Tomaszevih najljubših objektivov je objektiv FE 28-135mm f/4 PZ. Ta zmogljiv objektiv z zoomom ima vgrajene motorje, ki Tomaszu omogočajo daljinsko upravljanje zooma.

avto na daljinsko upravljanje z nameščenim fotoaparatom sony alpha 7sm3

»Uporabljam sistem, ki mi omogoča upravljanje mojega fotoaparata Alpha 7S III z razdalje 1 km. Razvil sem plavajoče skrivališče, ki ga upravljam na daljavo. Je kot zamaskiran čoln na daljinsko upravljanje s triosnim stabilizatorjem, ki podpira fotoaparat Alpha 7S III. Imam popoln nadzor nad čolnom, gibanjem stabilizatorja, fotoaparatom in objektivom. Podobno nastavitev imam z velikim avtomobilom na daljinsko upravljanje, vendar je tih in zelo počasen. Moral sem se naučiti, kako uporabljati vsako napravo, da sem se lahko približal. Tako bo žival na primer opazila, če se boste v ravni črti usmerili neposredno proti njej. Jaz moram počasi cikcakati, se ustavljati in zaganjati ter si vzeti čas, da dobim odličen položaj, preden pritisnem gumb za snemanje.«

»Vsa ta orodja mi omogočajo, da se s fotoaparatom Sony Alpha 7S III približam živalim,« sklene. »Odlično je, da Sony omogoča tretjim proizvajalcem, da ustvarjajo tovrstne izdelke. To mi daje zelo veliko možnosti.«

Predstavljeni izdelki

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili