par med poljubom v razpoloženjsko osvetljeni sobi

Svetloba na vaš način

Kate Kirkman

Ali fotografi za poročno fotografijo v času, ko so na voljo izjemno hitri objektivi in fotoaparati, kot so Sonyjevi fotoaparati serije Alpha z zmogljivostjo ISO za snemanje v skoraj popolni temi, še vedno potrebujejo bliskavice? “Vsekakor mislim, da da,” pravi Kate Kirkman, profesionalna poročna fotografinja, ki živi in dela v Združenem kraljestvu.

silhueta para med poljubom s svetlobo, ki prihaja od zadaj

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/5.0, ISO 320

Naj so moji fotoaparati Alpha še tako dobri,” nadaljuje, “v meniju ni mogoče najti nobene nastavitve ali načina osvetlitve, s katerim bi lahko to, kar ponuja bliskavica z dosvetlitveno lučjo, ali lepo ločila objekt od okolja. Z bliskavico v bistvu dobim dodatno svetlobo, kjer je ni, obenem pa tudi oblikujem svetlobo, ki je že na voljo na prizorišču, in vplivam nanjo, tako, da je še lepša.”

Kdo je torej najprimernejši za preizkušanje Sonyjevih novih bliskavic HVL-F60RM2 in HVL-F46RM, ki profesionalcem in ustvarjalcem pri delu ponujata številne funkcije?

Profesionalni in ustvarjalni fotografi pri svojem delu potrebujejo bliskavico, ki je zelo zmogljiva, vendar je najpomembnejše, da je pri tem obvladljiva in dosledna. “V tem smislu sta obe bliskavici, HVL-F60RM2 in HVL-F46RM, z vodilno številko bliskavice 60 oz. 46 odlični,” pojasni Kate, “in ker na svojem fotoaparatu belino nastavljam ročno, lahko potrdim dobro doslednost barve svetlobe, ki sta jo ponudili. To ni nekaj, na kar se lahko zaneseš s slabšimi modeli. Tudi razpon zooma bliskavice je resnično koristen,” nadaljuje Kate, “še posebej 20–200-mm nastavitev bliskavice HVL-F60RM2. Ta se zelo dobro ujema z vrsto objektivov, ki jih najverjetneje uporabljajo profesionalni poročni fotografi, kot sta FE 24–70 mm f/2,8 GM in FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS. Poleg tega lahko z najširšima 20-mm in 24-mm nastavitvama s svetlobo dobro dopolnite elemente, kot so svetlobne skrinje, da dobite mehkejši učinek ali nespremenjeno osvetlitev večjega prostora.”

ženin stoji pri vratih in zre v fotoaparat

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 500

Obe novi bliskavici ponujata polno zmogljivost merjenja TTL. Poleg tega fotografom ponujata še način za hitro preklapljanje s teh nastavitev na popolnoma ročni način, s katerim je mogoče izbrati natančne nastavitve. “Takšen način dela mi popolnoma ustreza,” pravi Kate, “in prepričana sem, da ustreza tudi številnih drugim profesionalcem. Pomeni, da lahko začnem z dobro osnovno osvetlitvijo okoliške svetlobe in moči bliskavice, nato pa osvetlitev prilagodim na fotoaparatu, če želim na primer še malo zmanjšati okoliško svetlobo ali spremeniti moč bliskavice, da je učinek še boljši. Zelo pomembna zame je tudi zmogljivost fotoaparata Alpha 1, ki mi omogoča, da si ogledam ročno osvetlitev. Gumb AEL nastavim na “Shot Result Preview” (Prikaži predogled rezultatov) in tako si lahko ogledam, kaj dobim z nastavitvami okoliške svetlobe, medtem ko je običajen pogled skozi elektronsko iskalo veliko svetlejši, kar mi pomaga pri izostritvi. Bliskavici nista nikoli vplivali na izjemno funkcijo samodejnega ostrenja z zaznavanjem obraza in oči, ki jo ponuja Alpha 1.”

nevesta in ženin med poljubom ob mraku

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 135mm f/1.8 GM | 1/200s @ f/4.0, ISO 160

Kate je uporabljala fotoaparat z bliskavicama HVL-F60RM2 in HVL-F46RM in brez njiju, tako da je lahko preizkusila, kako se ena in druga obneseta in kako komunicirata v skupini ob uporabi več bliskavic. “Izdelava obeh modelov je odlična,” pove, “ko sem ju namestila na nastavek fotoaparata za dodatno opremo, nisem zaznala nobenega nihanja, vse se zdi zelo varno.” Kate meni, da je pri uporabi teh elementov izdelava zelo pomembna. “Naj je bliskavica še tako dobra, jo je treba skoraj vedno prilagoditi, da ustreza temu, kar ima v mislih fotograf. To vključuje tudi obremenitev glave bliskavice in nekatere slabše bliskavice se pri tem spustijo ali povesijo, zato jih ni mogoče pravilno usmeriti. Nič od tega se ni zgodilo s tema dvema novima modeloma, uporabljala sem ju lahko pod poljubnim kotom, celo z nameščeno opremo MagMod.”

par stoji na stopnišču

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 320

Ob nastavitvi, ki vključuje več bliskavic, sem uporabila HVL- F60RM2 kot brezžični upravljalnik;” nadaljuje, “spreminjanje nastavitev na takšen način je tako lahkotno, saj izberem zmogljivost s pomikanjem navzgor ali navzdol. Te bliskavice uporabljajo radijsko povezavo, kar je bilo še posebej uporabno v zvezi z arhitekturo prizorišča. Takšen način upravljanja je bistvenega pomena, če ob sebi nimate pomočnika ali pa ste namestili bliskavice na mesta, ki so težje dosegljiva, na primer nekam visoko ali daleč zadaj za objekti, kar se nam je velikokrat zgodilo.”

tihožitje s poročnima prstanoma na mizi

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/200s @ f/9.0, ISO 125

"Novi bliskavici pa morda najbolj navdušujeta zaradi brezhibnega delovanja z elektronskim zaklopom Sonyjevega fotoaparata Alpha 1,” pravi Kate. “Elektronski zaklopi so poročnim fotografom prinesli veliko sprememb, ne le zato, ker lahko delamo v popolni tišini in snemamo na mestih, kjer bi sicer spravljali druge v zadrego ali zmotili vzdušje, temveč tudi zato, ker pospešijo hitrost sličic fotoaparata, ki presega hitrost mehanskega zaklopa. Tako lahko izberem popoln trenutek; naj bo to ljubezenski pogled, ki sta si ga izmenjala mladoporočenca, ali iskanje trenutka med metežem konfetov, ko sta njuna obraza nezastrnjena; bistven je popoln posnetek.” Ko sem izbirala nastavitve za en sam takšen trenutek, ko sta bila oba v oblaku konfetov, “me je izjemna hitrost delovanja bliskavice naravnost osupnila,” nadaljuje. “HVL-F60RM2 je delovala s hitrostjo vsaj 20 bliskov na sekundo, tako da nisem zamudila nobenega utripa trenutke. Doslej še nisem slišala za kaj takšnega.”

Poroke so polne najrazličnejših fotografskih izzivov, ampak da bi jih uresničili, mora biti bliskavica kos nalogi. Bliskavici HVL-F60RM2 in HVL-F46RM sta odporni proti udarcem, prahu in vlagi, zato je Kate lahko delala brez skrbi. “Nekoč,” pojasni, “sem želela osvetliti par ob brbotajoči fontani, zato sem nastavila HVL-F46RM na pripadajočem priloženem stojalu, ki sem ga postavila na rob, nato pa ga vrgla v vodo. Brez tesnitve, ki jo ščiti pred vremenskimi vplivi, si tega ne bi upala storiti – še posebej ne med pravo poroko, kjer se moram do konca večera zanašati na svetlobo.”

silhueta para med poljubom v fontani

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/5.0, ISO 320

"Ti novi bliskavici,” pove Kate na koncu, “bosta poročnim fotografom vsekakor v veliko pomoč. S Sonyjevim sistemom delujeta brezhibno in to, da ju je mogoče uporabljati z elektronskim zaklopom, bo za moje nadaljnje delo izjemno pomembno. Če temu dodam še izdelavo in rokovanje z njima, je očitno, da sta popolna izbira za vse Sonyjeve uporabnike, ki želijo ustvarjati z osvetlitvijo, menim pa tudi, da se bodo z njima odprle številne najrazličnejše priložnosti za vse vrste fotografov.”

par, ki stoji pod ogromnim drevesom

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/3.5, ISO 250

Predstavljeni izdelki

Kate and Brent Kirkman

Kate and Brent Kirkman | UK

"Vedno bom lovil svetlobo. S svetlobo se navadno spremeni v čarobno." – Trent Parke

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili