Fotografiranje v hladnih razmerah se začne, še preden zapustite hišo. Poleg fotografskega kompleta, ki ga boste uporabili, so pomembna tudi vaša oblačila. Ne gre za to, da imate na sebi na tone oblačil, bolj pomembno je, da imate na sebi prava oblačila. Namesto da si nadenete deset parov nogavic, si raje nadenite pravi par nogavic, pravo jakno, volneni spodnji sloj in debel par rokavic. Z dobrimi oblačili vam ne bo le toplo, temveč boste tudi varni.
Ne glede na to, kaj pravi termometer ali vremenska napoved, če bo pihal veter, boste imeli občutek, da je dvakrat bolj mrzlo. In poskrbite, da bo voda, ki jo imate s seboj, zaščitena pred mrazom. Ne morete ostati hidrirani, če pijete ledeno kepo.
Uporaba fotoaparata in opreme
Ko fotografiram smučarske prizore, se ne zadržujem dolgo na enem mestu, podobno kot reportažni fotograf. Izberem en objektiv in ga namestim na svoj Sony Alpha 1 ali Sony Alpha 7R III, fotoaparat pa pritrdim na ramenski pas. Smučam s prijatelji, dokler ne najdemo primerne lokacije za fotografiranje. Nato se spustim nekoliko naprej po pobočju in na kolenih fotografiram, medtem ko prijatelji smučajo mimo. Brez priprav, brez ponovnih poskusov, samo posnamem posnetek in grem naprej.
Iskreno lahko rečem, da s Sonyjevimi fotoaparati pri fotografiranju pri nizkih temperaturah še nikoli nisem imel težav. Tako Sony Alpha 1 kot tudi Sony Alpha 7R III delujeta popolnoma enako kot pri običajnih razmerah. Seveda pa je življenjska doba baterije nekoliko krajša, kot je pri vseh elektronskih napravah v hladnih razmerah. Zato vedno poskrbim, da imam s seboj dovolj baterij in da so čim bolj tople.
Na lovu za posnetkom
Na svojih posnetkih želim pokazati moč narave. Naravi je vseeno, ali ste tam ali ne. Ne moremo se kosati z njo na enaki ravni. Smo del nje in se podrejamo njeni volji. Morda se sliši osladno, ampak ko poskušate spati pri -13 °C med močnim vetrom in vas od podhladitve loči le košček blaga in nekaj račjega perja, naenkrat razumete. To poskušam prikazati na svojih posnetkih: velika narava in mali ljudje.
Za to uporabljam različne objektive. Za dokumentiranje zgodb ali lokacij ter za projekte, pri katerih se moram hitro odzvati, običajno uporabljam objektive z zoomom, kot sta FE 16–35 mm f/2,8 GM ali FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS. Če želim doseči poseben ustvarjalni videz ali učinek, uporabim osnovni objektiv, na primer FE 50 mm f/1,4 ZA ali FE 85 mm f/1,4 GM.
Objektiv in nastavitve osvetlitve moram nastaviti glede na okolje in pogoje, ki trenutno vladajo. Ljudje ne moremo vplivati na njih, zato se moramo prilagoditi in delati s tem, kar imamo.
Nekateri dnevi so prehladni za oblake ali pa se na nebu pojavijo le mehke zaplate, ki objemajo gorske vrhove in poenostavljajo silhueto. Ti lahko zmehčajo svetlobo in olajšajo fotografiranje proti svetlobi, čemur se nikakor ne morem izogniti. Sneg je poleg tega najboljši odbojnik svetlobe. Pri fotografiranju ljudi, šotorov ali česar koli drugega se svetloba od snega odbija v vse smeri. Zapolni sence, če vam je to všeč ali ne. To daje fotografijam občutek svetlosti in zračnosti.
Ob drugih dnevih pa veter neusmiljeno piha in mraz reže do kosti. Zgornji posnetek smo posneli za šotore Helsport z legendarnim Børgejem Ouslandom. Snemanje je bilo divje, temperatura je bila približno -15 °C, veter pa je pihal s hitrostjo do 20 m/s. To so dnevi, ko se moraš preprosto sprijazniti, da je to del takšne fotografije, in se ne moreš niti pretvarjati, da se imajo vsi lepo. Ker veter dviguje sneg, lahko dobiš čisto belo ozadje brez oblik. Toda veter lahko tudi blokira subjekt in vas tako omeji na bližnji posnetek s širokim okvirjem. Prav noro je, kako zelo lahko veter in mraz vplivata na fotografiranje.
Še kratek nasvet za udobje – lotite se posnetka, ki vam bo misli odvrnil od mraza. Če se boste popolnoma osredotočili na fotografiranje, mraz ne bo več takšna nadloga, vsaj dokler ne zaide sonce, takrat pa se začne pravi mraz.
Nič ni tako hladno kot nočni mraz.
"Težko je najti toliko ličnosti na enem mestu. To mesto se imenuje narava"