Obstaja rek, ki mi je zelo pri srcu: »Dobre fotografije so posnete z dobrimi fotoaparati. Odlične fotografije pa so posnete z vašim srcem in dušo.«
Fotografiranje ljudi je po mojem mnenju najbolj dinamična in zahtevna naloga na področju fotografije. Fotografi nikoli ne smejo pozabiti, da je poziranje za fotografa dejanje, ki temelji na zaupanju. To je krhka in občutljiva umetnost, katero je treba spoštovati.
Včasih mi moji modeli pravijo, da jim je všeč moja samozavest, saj so zaradi tega bolj sproščeni. Ta samozavest izvira iz dobre pripravljenosti, vsaj tehnične. Če se preveč osredotočate npr. na f-števila in upravljanje fotoaparata, vam enostavno ne preostane dovolj preostale pozornosti za vaš motiv.
Zavedajte se svojih prednosti in jih izkoristite.
Čudovita stvar se skriva v tem, da moj fotoaparat razmišlja namesto mene, kar mi omogoča osredotočanje na najpomembnejšo stvar na sliki – motiv. Uporabljal sem vse fotoaparate Sony Alpha 7, vendar pa trenutno uporabljam vodilni fotoaparat Sony Alpha 1. Njegov visokoločljivostni senzor mi omogoča vse podrobnosti, ki jih potrebujem za komercialno in uredniško delo, s hitrostjo za zajem že najmanjših sprememb izraza na obrazu.
Zame je ena najpomembnejših izboljšav pri tehnologiji fotoaparatov Sony samodejno ostrenje oči. Pogosto fotografiram glasbenike v zelo slabih svetlobnih pogojih. Sistem samodejnega ostenja oči fotoaparata Alpha 1 zagotavlja, da se lahko osredotočim na oči osebe, tudi v primeru, da so svetlobni pogoji preslabi in jih fotograf ne more videti z lastnimi očmi. Prej bi se ob takšnih posnetkih pojavljali dvomi glede izostritve slike. Teh skrbi zdaj nimam več.
Zgodba v formatu
O formatu slike morate razmišljati na enak način kot slikar razmišlja o platnu. Ena najpogostejših napak začetnikov je ta, da se osredotočajo na osebo, ki jo upodabljajo, in pozabljajo na preostali del slike. To pomeni, da dve tretjini »platna« zapolnijo z nečim nebistvenim, kar se ne bi smelo zgoditi. Tako s snemanjem začenjam z razmišljanjem, da ni ozadja ali ospredja, le ena zadeva ali oseba, in to je zgodba znotraj formata.
Če delam z osebo, vedno poskušam ugotoviti njeno zgodbo in to poudariti z razmišljanjem, kako to zgodbo povedati skozi svoj objektiv. Tudi v primeru običajnega črno-belega približanega portreta se moram najprej prepričati o tem, zakaj sem sploh tukaj in kaj počnem.
Tisto, kar bo gledalec videl v formatu, je odvisno od goriščne razdalje, ki jo uporabim. Trenutno fotografiram pri 135 mm z izjemno ostrim objektivom 135 mm f/1.8 G Master. Objektiv mi je bil všeč takoj, ko sem ga preizkusil. Uporabljam ga za celovite in približane posnetke – ima pa tudi najbolj gladko zameglitev ozadja. Uporabljam pa tudi objektive 85 mm in 24-70 mm G Master. S temi tremi objektivi pokrivam približno 90 % portretnih slik, ki jih posnamem, pri čemer je moja prva izbira 135 mm. Če pa delam na lokaciji in ne želim nositi veliko opreme, s seboj vzamem en objektiv, odvisno od vrste fotografiranja.
Kompozicija
Kompozicija je igriva zadeva. Obstaja le nekaj pravil, ki jih morate poznati tako dobro, da so že skoraj podzavestna. Potem lahko brez skrbi improvizirate in se med sejo prepustite utrinkom navdiha. Podobno kot v glasbi; poznati morate rezultat, preden lahko začnete improvizirati.
Če ne poznate osnov in začnete s snemanjem, boste dobili nekaj zelo čudnih kompozicij; zamisel je lahko morda odlična, vendar pa bo celovit format zmešnjava. To je pogost pojav in je še posebej nevaren za nadarjene ljudi z veliko zamislimi, ki menijo, da lahko preskočijo osnove.
Osvetlitev
Osvetlitev vašega motiva ne pomeni le preprost vklop ali izklop. Svetloba ima številne lastnosti, kot so barva, intenzivnost, ostrina in smer. Najpomembnejše je, da analizirate in razumete obstoječo svetlobo v prizoru, preden se odločite kaj storiti z njo.
Pri meni se postopek osvetlitve pogosto začne z majhnimi premiki, npr. z dodajanjem velikih luči, stojal in mehkih škatel. Če svoj motiv premaknete že za nekaj metrov, se lahko svetloba povsem spremeni. S spremembo kota snemanja lahko ustvarite tudi povsem drugačen vidik in ozadje, kar znova spremeni splošno ravnovesje in kompozicijo ter svetlobo.
Pri delu v pogojih naravne svetlobe imam veliko svobode, saj je mogoče senzor fotoaparata Alpha 1 uporabljati z nastavitvami visoke občutljivosti, brez pomislekov glede zmanjšanja kakovosti slike. Posnamem lahko album ali naslovnico revije v skladu s standardom ISO 3200, kar mi omogoča veliko več svobode in prostora za ustvarjalnost.
»Delaj trdo, uživaj v svojem delu in rezultati bodo prišli.«