Nahajališča soli v jami

Dokumentiranje podzemlja

Massimo Siragusa

Vsi smo že slišali frazo »vreden svoje soli« – starodaven izraz, ki govori o prizadevanju in strokovnem znanju osebe. Massimo Siragusa je za svoj nedavni projekt dokumentiranja jamskih rudnikov soli na Siciliji s fotoaparatom Sony Alpha 7R IV potreboval veliko mero obojega.

Sol, ki ustvarja vzorce v jami

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 24mm f/2.8 G | 15s @ f/22, ISO 400

»Ti rudniki se nahajajo v treh različnih mestih – Racalmuto, Petralia in Agrigento,« pojasnjuje. »Fotografiral sem jih kot del večjega projekta o raznoliki pokrajini otoka. Rudniki zagotavljajo sol za prehrambne in industrijske namene, njihova velikost pa je neverjetna. Sodijo namreč med največje v Evropi.«

Pogled skozi širok predor v rudniku soli

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 5s @ f/20, ISO 400

Pri dokumentiranju tega, kar je našel, pa ni šlo brez izzivov. »V tako zapletenem okolju se je bilo nemogoče gibati samostojno,« se spominja, »zato me je pri delu spremljal zaposleni v rudnikih. Vozili smo se z vozilom na štirikolesni pogon, prevozili smo približno 30 kilometrov na dan, se ustavili povsod, kjer sem videl priložnost za dobro fotografijo, in se s površine spustili na globino približno 800 metrov.«

Massimo je pohvalil prednosti zasnove in izdelave fotoaparata Sony Alpha 7R IV pri tem projektu. »To je robusten in lahek fotoaparat, ki se lahko prilagodi številnim drugačnim situacijam – in nič ne more biti bolj 'drugačno' kot 800 metrov globok rudnik soli,« se zasmeji. »Zaradi velikosti in teže fotoaparata nisem potreboval velikega stojala, kar je pomenilo, da sem lahko delal hitreje in lažje, njegovo samodejno ostrenje pa je v temi delovalo odlično tudi pri fotografiranju portretov rudarjev.«

Voznik žerjava v rudniku soli

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 40mm f/2.5 G | 1/50s @ f/5.6, ISO 1600

»V rudnikih je zelo težko fotografirati, deloma tudi zato, ker je v njih toliko dogajanja,« nadaljuje, »čeprav so tam veliki prezračevalni sistemi, je v zraku polno slanega prahu. Ko ogromni bagri kopljejo v stene, nastane toliko prahu, da ne moreš dihati. Ob koncu osemurnega ali deveturnega delovnika si hvaležen, da si spet na površju. Okolje je sicer neverjetno, a je olajšanje podobno kot pri potapljaču, ki priplava na površje po zrak.«

Velik stroj za kopanje v rudniku soli

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 0.6s @ f/20, ISO 400

Pri vsej tej soli v zraku se je izkazala tudi vremenska zaščita fotoaparata. »Pri Sonyjevih fotoaparatih in objektivih sem se vedno zanašal na odlične sisteme zaščite pred prahom,« razkrije. »Na koncu mi za opremo v rudnikih ni bilo treba uporabiti nobenega dodatnega zaščitnega sistema, temveč sem uporabil zdravorazumski pristop in objektive menjal le v vozilu – pa še to le, ko se je prah usedel na tla avtomobila. To je sicer trajalo nekaj časa, vendar je bilo to v tem okolju ključnega pomena za sistem izmenljivih objektivov.«

»Poleg prahu je bila zelo slaba tudi vidljivost, saj tako globoko pod zemljo ni naravne svetlobe,« nadaljuje. Kljub temu je Massimo raje uporabil razpoložljivo svetlobo, vključno z varnostnimi svetilkami, svetlobo avtomobilskih žarometov in lastnimi žepnimi svetilkami LED, da bi si zagotovil nekaj svetlobe. »Ne maram uporabljati profesionalnih bliskavic ali velikih luči, saj lahko spremenijo občutek prostora.«

Velik stroj za kopanje v zadnjem delu jame

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 1s @ f/20, ISO 400

Da bi se spopadel s pomanjkanjem svetlobe, je Massimo z majhnega karbonskega stojala fotografiral z zelo dolgo osvetlitvijo, včasih tudi do dve minuti, pri čemer je uporabljal nastavitve Bulb v fotoaparatu Sony Alpha 7R IV in ločen merilnik svetlobe. »Z zaklenjenim fotoaparatom,« pojasnjuje, »lahko s svetilkami osvetljujete različna območja ali jih med osvetlitvijo premikate in tako ustvarjate zanimive učinke.«

»V rudnikih soli sem uporabljal dva fotoaparata Sony Alpha 7R IV,« se spominja, »njuna najpomembnejša lastnost pa je izjemna kakovost datotek, ki jih lahko ustvarita. Veliko ljudi misli, da je glavna prednost fotoaparata Alpha 7R IV njegova ločljivost, vendar je prav tu prišel do izraza neverjeten dinamični razpon senzorja. To mi je omogočilo, da sem prizor v istem okviru osvetlil na zelo različne načine, ne da bi me skrbelo, da se bodo deli prizora izgubili v svetlih delih ali sencah.«

Krožni vzorec soli v jami

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 40mm f/2.5 G | 2s @ f/22, ISO 400

Massimo se je poleg fotoaparata Alpha 7R IV odločil za uporabo treh Sonyjevih majhnih, lahkih in hitrih objektivov serije G. »Uporabil sem objektive FE 24mm f/2.8 G, FE 40mm f/2.5 in FE 50mm f/2.5 G,« pove, »s čimer sem dosegel odlično kombinacijo zbiranja svetlobe pri nizki teži, kar je bilo popolno za to okolje.«

Kljub zahtevnemu okolju je bil projekt uspešen zaradi Massimovega preizkušenega raziskovalnega pristopa. »Zame je fotografija pripovedovanje zgodbe, to pa pomeni, da si je treba vzeti čas in dodobra spoznati zgodbo,« zaključi. »Ustvarjanje čudovite slike nikoli ni samo sebi namen. Želim dokumentirati čustva, ki jih oddaja kraj, zato se moram odpreti lokaciji. Nato preprosto izberem najboljša orodja za zajem teh čustev.«

Predstavljeni izdelki

Massimo Siragusa

Massimo Siragusa | Italy

"Zame je fotografija najprej in v največji meri izrazno sredstvo"

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili