Zahodna nižinska gorila sedi med drevesi

V Kongu

Will Burrard-Lucas

Za fotografa divjih živali Willa Burrarda-Lucasa je pritisk na sprožilec fotoaparata Sony Alpha 1 le majhen del tistega, kar je potrebno, da ustvari fotografijo. Pri svojem nedavnem delu za organizacijo Wildlife Conservation Society se je podal globoko v nacionalni park Nouabalé-Ndoki v Kongu. »V gozdu moraš iti povsod peš,« se spominja, »območje je gosto zaraslo, vroče je in vlažno, veliko je tudi žuželk, ki grizejo.«

Potovanje z namenom fotografiranja divjih živali, kot so zahodne nižinske gorile in gozdni sloni, je že samo po sebi prava epska pustolovščina.

Slon, ki se kopa v majhnem jezeru © Will Burrard-Lucas | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM II | 1/320s @ f/5.6, ISO 125

»Po teh poteh smo se vozili do roba gozda in bivali v raziskovalnih taborih. Da bi prišli do divjih živali, pa smo se morali včasih zapeljati tudi z izdolbenim kanujem in prehoditi še več gozdnih poti. Najbolj oddaljeno lokacijo smo dosegli po 20-kilometrskem pohodu v središče gozda.«

V neokrnjenem deževnem gozdu še nihče ni nikoli posekal nobenega drevesa, kar ustvarja popoln ekosistem za najrazličnejše divje živali pod gostimi gozdnimi krošnjami.

Will je skupaj z raziskovalci potoval k družinam goril in dokumentiral njihovo vedenje z vrhunskim fotoaparatom Sony Alpha 1 in nepogrešljivim objektivom FE 400mm f/2.8 GM OSS. Čeprav ima Will običajno pri roki objektiva FE 24-70 f/2.8 GM II in FE 70-200 f/2.8 GM OSS II, je pri fotografiranju goril in slonov najpogosteje uporabil objektiv 400 mm. Uporaba fiksnega objektiva namesto zooma se morda zdi nenavadna izbira zaradi nepredvidljive narave živali, vendar ima ta pristop poleg praktičnih tudi številne estetske razloge.

Majhna gorila se z roko dotika obraza © Will Burrard-Lucas | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/250s @ f/2.8, ISO 12800

»Najpomembnejše so zmogljivosti fotoaparata Sony Alpha 1 in objektiva pri šibki svetlobi. Fotografiranje pri zaslonki f/2.8 je neprecenljivo v zelo temnem in mračnem okolju. Hitra zaslonka f/2.8 mi zagotavlja dodatno stopnjo odprtosti zaslonke ali dodatno svetlobo kot enakovreden objektiv 400 mm z zoomom,« pojasnjuje Will.

Zaslonka f/2.8 omogoča tudi plitvo globino polja, s katero se lahko Will igra na svojih slikah. »Rad imam nadzor nad vegetacijo, ki jo vidimo v ospredju in ozadju. Fotografiranje s široko odprto zaslonko mi omogoča, da izoliram svoj objekt, ga naredim izrazitega in izstopajočega ter ustvarim povezavo med gledalcem in živaljo. Večja zaslonka pa seveda pripomore k hitrosti in natančnosti ostrenja.«

Jezna gorila, ki gleda v fotoaparat © Will Burrard-Lucas | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/250s @ f/3.2, ISO 10000

Čeprav se večini ljudi zdi objektiv 400 mm dolg, zagotavlja razmeroma majhno delovno razdaljo med Willom in divjimi živalmi, ki jih lahko sreča.

»To je lahko potencialno nevarno, vendar se zgledujem po slednikih in raziskovalcih. Vedno delajo z istimi družinami goril, tako da jih poznajo, in obratno, gorile so navajene, da so raziskovalci v njihovi bližini. Vedno se zgledujem po raziskovalcih. Drugi razlog za ohranjanje razdalje je tudi varnost divjih živali. Med nami in gorilami obstaja velika nevarnost prenosa bolezni. Zaradi te nevarnosti je pomembno, da znaša razdalja vsaj 10 m, zato je goriščna razdalja 400 mm idealna rešitev, saj je razdalja dovolj majhna, da lahko posnamem odlične posnetke, in hkrati dovolj velika, da zagotavlja mojo varnost in varnost goril.«

Majhna gorila, ki visi z veje © Will Burrard-Lucas | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/500s @ f/2.8, ISO 4000

Will je prepričan, da lahko s Sonyjevim fotoaparatom Alpha 1 ujame vse, kar lahko ustvarijo gozd in njegovi prebivalci. »To je popoln fotoaparat za divje živali,« pravi Will. »Po potrebi lahko deluje s hitrostjo 30 sličic na sekundo. Ločljivost 50,1 milijona slikovnih pik pa mi omogoča tudi obrezovanje. Fotografiram lahko s popolnoma tihim zaklopom, da ne vznemirjam živali. Vendar pa je zame najbolj uporabna funkcija samodejnega ostrenja. Samodejno ostrenje mora biti zanesljivo in natančno tudi v teh zahtevnih razmerah, ko poskušam izostriti skozi zelo ozke vrzeli v vegetaciji, pogosto pri zelo šibki svetlobi. Sposobnost tega fotoaparata, da deluje v teh zahtevnih razmerah, mi močno olajša delo.«

Slon z mokrim trobcem sedi v senci © Will Burrard-Lucas | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/500s @ f/5.0, ISO 1250

Willove fotografije združujejo spretnost in vztrajnost. Preden se odpravi na dolgo pot nazaj v tabor, ko gozd postane temen in nevaren, Will več ur posveti opazovanju. Njegova potrpežljivost je nagrajena s tem, da mu uspe ujeti dih jemajoče trenutke, za enega od njih je poskrbelo predvsem padlo drevo.

Slon razkazuje svoj okel © Will Burrard-Lucas | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/500s @ f/5.0, ISO 1250

»Ta slon se je hranil v reki, svetloba pa je prodirala skozi mesto, kjer je padlo drevo. Svetloba se je odbijala od rečne gladine. Imamo torej neverjeten snop svetlobe z globokimi sencami gozda v ozadju, nato pa se v odbiti svetlobi pojavi slon. Ta trenutek je bil tako nepričakovan in poseben. Nekaj, česar ne bom nikoli več videl.«

Predstavljeni izdelki

Will Burrard-Lucas

Will Burrard-Lucas | UK

»Preučeval sem najnovejšo tehnologijo in razmišljal o tem, kako jo lahko izkoristim za fotografiranje življenja v divjini, ki prej ni bilo mogoče.«

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili