Dalmatinski pelikan v zraku

Profil objektiva | FE 300mm f/2.8 GM OSS

Gustav Kiburg

Od fotografiranja sesalcev, žuželk in ptic vse od zamrznjenega arktičnega kroga do Ekvadorske vročine in vlage, ko gre za izbiro pravega objektiva, zaupamo presoji profesionalnega fotografa divjih živali Gustava Kiburga. Ko se je pred kratkim vrnil iz čudovitega grškega jezera Kerkini, domovine Dalmatinskih pelikanov, smo želeli izvedeli vse o Gustavovi ljubezni do objektiva Sony FE 300mm f/2.8 GM OSS.

Dalmatinski pelikan strmi v objektiv © Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 300mm f/2.8 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/1600s @ f/5.6, ISO 1000

Ob jezeru Kerkini sta svetloba in ptice prav gotovo prišli do izraza. »To je eno najboljših mest za fotografiranje ptic v Evropi,« pravi Kiburg. »Na tisoče vrst – mnoge od njih so redke in ogrožene – se tam ustavi na svojih selitvenih poteh. Zimski čas je kot nalašč za fotografiranje pelikanov. So lepe, barvite ptice, še posebej v tistem letnem času, ko se perje samcev bliža vrhuncu in je pripravljeno na parjenje.«

Stranski profil pelikana v topli popoldanski svetlobi © Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 300mm f/2.8 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/6400s @ f/5.6, ISO 2000

V zgodnjih jutranjih urah se je Gustav z majhnim čolnom poskusil čim bolj približati pelikanom, kot pravi je bilo to bistvenega pomena za njegove fotografije: »takrat je svetloba najboljša in so barve njihovega perja videti najbolj živahne.«

Torej, poleg blagodejnega učinka zlatih ur, kje začnejo veljati koncepti »svetlobe« za FE 300mm f/2.8?

Fiksni objektiv, kot je 300 mm, je po kakovosti običajno boljši od primerljive povečave,« odgovarja, »vendar mora biti ta objektiv fizično dovolj lahek za uporabo – in zbrati dovolj svetlobe skozi zaslonko, da je uporaben. Za fotografiranje ob jezeru Kerkini sem uporabil objektiv, nameščen na mojem Sony Alpha 1 in v povezavi s Sonyjevim 1,4-kratnim in 2-kratnim telekonverterjem.«
Čopasti pelikan z velikim oranžnim kljunom © Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 300mm f/2.8 GM OSS | 1/5000s @ f/5.0, ISO 1000

»Fizična teža takšnega objektiva je izjemno pomembna pri fotografiranju iz roke in poskusu zajemanja ptic med letom, saj v takih situacijah ne morete uporabiti stativa ali monopoda,« pojasnjuje Gustav. »S samo 1470 g je 300-mm objektiv, ki ga lahko uporabljam ure in ure. To ne velja vedno za fiksne objekitve ali objektive s povečavo, in z objektivi kot je FE 400mm f/2.8 GM OSS, se vam lahko ne glede na to, kako sijajni so, po daljši uporabi zatresejo roke.«

Dalmatinski pelikan v letu © Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 300mm f/2.8 GM OSS | 1/10000s @ f/4.0, ISO 2000

»Kar zadeva zajem svetlobe,« nadaljuje, »bi objektiv f/4 tehtal še manj, seveda pa je zaslonka f/2.8 ključnega pomena za ločevanje subjektov, fotografiranje pri šibki svetlobi in delo s telekonverterji. In čeprav je sam po sebi odličen objektiv, me je uporaba 300-mm resnično navdušila pri slednjem.«

»Objektiv je prav tako neverjetno oster in to je še en ključni dejavnik, ko razmišljate o uporabi telekonverterjev,« pravi Gustav. »Telekonverterji v bistvu najbolje delujejo na visokokakovostnih fiksnih objektivih. To je le fizika. Delujejo tudi na povečavah in obstajajo prednosti, vendar ne v enaki meri. Torej, s tem briljantnim objektivom kot izhodiščem lahko dodam 1,4-kratni telekonverter in dobim objektiv 420mm f/4 ali dodam 2-kratni model in dobim zelo oster objektiv 600mm f/5.6. Začetni objektiv z manjšo zaslonko pomeni veliko počasnejše zaslonke v nadaljevanju.«

Pelikan drsi po vodi © Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 300mm f/2.8 GM OSS | 1/6400s @ f/5.0, ISO 1000

»V praksi to pomeni, da lahko standardno fotografiram večje živali z objektivom, dodam 1,4-kratno povečavo za velike ptice ali uporabim 2-kratno povečavo za majhne ptice in tiste, ki se bojijo moje bližine,« nadaljuje. »Poleg Alpha 1 imam tudi celoten komplet, s katerim lahko fotografiram praktično vse vrste divjih živali, in vse lahko pospravim v eno majhno torbo!«

Gustav je s svojo Alpha 1 prepričan, da je kakovost združevanja skoraj podobna goljufanju. »Kakovost hitrosti samodejnega ostrenja, ostrina, ločljivost in stabilizacija pomenijo, da bo v resnici fotograf kriv, če se kaj pokvari. Kot da fotoaparat in objektiv pravita: »Pripravljen sem – ali si TI pripravljen?« Zato se jaz prepričam, da je vse, kar potrebujem, izbrano, preden začnem snemati. Poznam nastavitve samodejnega ostrenja in osvetlitev, ki jo potrebujem, in vem, da bosta fotoaparat in ta objektiv naredila ostalo. Sploh mi ni treba preveriti, ali je slika ostra!«

Pelikan leti na kopno in se s krilom dotika gladine jezera © Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 300mm f/2.8 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/1000s @ f/5.6, ISO 400

Gustav pokaže enega svojih najljubših posnetkov iz jezera Kerkini: pelikan jadra nad jezerom v zlati zgodnji jutranji svetlobi, konica njegovih kril drsi po gladini in celoten motiv je kristalno jasen kot jezero samo. »To je bilo posneto s 300-mm in 2-kratnim telekonverterjem,« se hvali Gustav, »in je tako super oster, da lahko vidiš kapljice vode na njegovih plavutih in prsih. To je objektiv, ki mi lahko zagotovi neverjetno kakovost pri široki paleti motivov in je tako lahek, da lahko vedno dlje delam tisto, kar imam rad.«

Predstavljeni izdelki

Gustav Kiburg

Gustav Kiburg | Netherlands

"Slabo vreme je barvito vreme"

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili