osebi sedita obrnjena druga proti drugi na belem ozadju

Preprostost in čustva

Nemanja Maraš

Morda najčistejša oblika portretne fotografije. Preprost objekt na preprostem belem ozadju. Nekateri najbolj ikonični portreti so bili posneti na ta zelo osnovni način. Preprostost omogoča, da je pozornost usmerjena na objekt in ne na okolje ali ozadje.

portret moškega s sončnimi očali

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/125s @ f/3.2, ISO 400

»V tem trenutku čutim, da sta črna in bela moji izrazni sredstvi,” pravi srbski fotograf Nemanja Maraš. »Pred petimi ali šestimi leti sem sovražil fotografiranje z belim ozadjem. Če bi mi rekli, da bom fotografiral v studiu, bi si mislil: »Oh, to bo dolgočasno«, morda pa je sam projekt potreboval nekaj več - ne samo belo ozadje.«

stranski portret ženske s sončnimi očali

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/250s @ f/2.5, ISO 500

Zdaj Nemanja drugače razmišlja o delu v studiu z belim ozadjem in je pred kratkim ustvarjal serijo portretov znancev s fotoaparatom Sony Alpha 7 C. Objekte izbere na podlagi nečesa, kar vidi v njih, kar se mu zdi zanimivo. »Če želim posneti portret, ne gre za njegovo lepoto ali obleko. Objekti imajo nekaj, kar se mi zdi zanimivo in to želim zajeti s fotoaparatom.«

portret dveh moških, ki stojita drug ob drugem

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 85mm f/1.8 | 1/100s @ f/11, ISO 1250

S preprostostjo črno-belega fotografiranja na belem ozadju ima Nemanji popolno priložnost, da se osredotoči na karakter in čustva objekta. »Všeč mi je minimalizem in jasnost belega ozadja v kombinaciji s črno-belimi posnetki, saj odpravlja vse druge motnje.«

Filozofija ohranjanja preprostega sega do njegovih fotoaparatov, objektivov in razsvetljave. obraz objekta običajno osvetli z eno bliskavico skozi velik bel dežnik. »Včasih za popolno belino uporabim dve osvetlitvi, včasih pa sem malo len in se s tem ne obremenjujem,« odkrito razkrije. »Všeč mi je, da je svetloba mehka in preprosta,« nadaljuje, »kar mi daje svobodo, da se osredotočim na osebo saj želim, da obraz osebe pove svojo zgodbo.«

portret starejšega moškega z nazaj počesanimi lasmi

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 85mm f/1.8 | 1/100s @ f/11, ISO 1250

Nemanja fotografira s fotoaparatom Sony Alpha 7C in ga nastavi na črno-belo snemanje, da si lahko ogleda, kakšna bo slika, še preden pritisne na zaklop. Alpha 7C se morda zdi nenavadna izbira za snemanje studijskih portretov, toda Nemanji je všeč eleganten slog iskala razpona fotoaparata.

»Morda je to posledica odraščanja in sanjanja o lastništvu dragega fotoaparata z iskalom razpona, na enak način kot bi imel uro Rolex. Všeč mi je, kako se fotoaparat Alpha 7C prilega v dlan,« nadaljuje. »Je kot majhen kompaktni fotoaparat, ki mi daje svobodo gibanja.«

Vsi vemo, da je 85 mm prednostna goriščna razdalja večine fotografov za fotografiranje portretov, vendar ima Nemanja raje perspektivo objektiva Sony FE 55mm f/1.8 ZA. Je bolj intimen objektiv v studiu, ki mu omogoča, da je bližje objektu in z njim vzpostavi odnos. Komunikacija je bistvena za končno podobo.

portret moškega, ki sedi na stolu

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/250s @ f/2.5, ISO 500

»Ko nimam jasne vizije ideje za sliko, samo delam s objektom in ga/jo prosim, naj se premika, medtem ko fotografiram. In nato,« nadaljuje, »ko vidim nekaj, kar mi je všeč, bom rekel: 'To je super!' in prosil, naj se vrne ali zadrži pozo in opravil malenkostne prilagoditve. To je tako, kot da bi slikar naredil skico.«

Drugi objektiv, ki ga Nemanja kombinira s fotoaparatom Sony Alpha 7C, je objektiv 24mm f/2.8 G. Ker je majhen, da se odlično ujema z Alpha 7C, širokokotna goriščna razdalja pa mu omogoča ustvarjalnost s perspektivo.

ženska s sončnimi očali sedi na stolu

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 24mm f/2.8 G | 1/320s @ f/2.8, ISO 640

Imam fotografijo dekleta v črni obleki, ki sedi na stolu. To sem posnel s 24 mm in na njenem obrazu je ustvaril zanimive vodilne črte. Ponuja nekaj ustvarjalnega v sliki, ne da bi bilo telo objekta popolnoma popačeno.«

Nekonvencionalna kompozicija nekaterih slik je zelo premišljena. Nemanja se izogiba konvencionalnim pravilom in se namesto tega za dobro fotografijo zanaša na instinkt.

ženska v beli majici brez rokavov

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/125s @ f/2.8, ISO 400

»Pravijo, da se moraš naučiti pravil, da jih lahko kršiš. Včasih rad obrežem sliko, tako da je na dober način neprijetno. To je najboljši način, da umetnost spregovori sama zase,« pojasnjuje. »Umetnost bi morala ljudem povzročati nelagodje, ker v nas sproži nek proces. Po drugi strani pa včasih ljudi rad udobno postavim na sredino kadra – vse je odvisno od tega, kaj mi povedo instinkti.«

starejša gospa s klobukom

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/250s @ f/2.8, ISO 640

Z raziskovanjem svojih instinktov lahko Nemanja ustvarja črno-bele portrete v svojem slogu, ne da bi ga skrbelo, kaj si drugi mislijo o njegovih slikah. »Menim, da je vsak vsaj enkrat posnel nekaj črno-belega, toda če boste sledili instinktu in preizkušali nove ideje, boste našli način, da to naredite po svoje.«

Predstavljeni izdelki

Nemanja Maraš

Nemanja Maraš | Serbia

"Najbolj me zanima človekova podzavest, obraz za masko"

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili