arktično jezero z majhno ledeno goro v ospredju

Enobarvna Arktika

Laurent Baheux

Mnogi ambiciozni fotografi divjih živali sanjajo o safariju, kjer bi fotografirali afriške plenilce. Kaj pa storite, če ste to že doživeli? To je bila dilema, s katero se je soočal francoski fotograf divjih živali Laurent Baheux.

osamljeni galeb leti nad zasneženo pokrajino

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/500s @ f/9.0, ISO 200

»Po levih, slonih in drugih velikih afriških sesalcih sem iskal nekaj drugega,« se spominja Laurent. »Še vedno sem želel fotografirati velike sesalce, velike lovce, zato je bilo logično, da se odpravim na Arktiko.«

Od leta 2016 Laurent fotografira divje živali kanadske in evropske Arktike. Svojo zadnjo serijo fotografij je posnel junija 2022 na dvotedenskem potovanju na norveški otok Spitsbergen, ki je enobarvna pokrajina fjordov, gora in ledenikov.

muhasta pokrajina na arktiki

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/200s @ f/13, ISO 100

»Na Arktiki sem preživel 15 dni in med celotnim potovanjem sem svet videl črno-belo,« pravi Laurent. Pri tem pa ni govoril le o pokrajini, ampak tudi o svojem fotografiranju. Saj nekoliko nenavadno, Laurent vse slike divjih živali fotografira črno-belo.

Črno-belo je začetek zgodbe o fotografiji. S črno-belim filmom sem se naučil fotografirati in ustvarjati črno-bele natise – tako sem se učil o svetlobi in sencah.

Mnogi fotografi bi se odločili za barvno fotografiranje in nato slike pri urejanju pretvorili v črno-bele, vendar je za Laurenta bistveno, da vidi, kakšen bo skoraj končni rezultat.

polarni medved se vzpenja po skalah

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1250s @ f/8.0, ISO 640

»Povečal sem kontrast črno-bele nastavitve na svojem fotoaparatu Sony Alpha 1, ki ga običajno uporabljam pri tovrstnem fotografiranju. Na svojih slikah imam rad močne črne barve. Elektronsko iskalo je kot optično iskalo, vendar z možnostjo, da svojo sliko vidite, kot želite.«

Brez barve lahko Laurent prikaže teksture živali in pokrajine, ki jih vidi, podrobnosti, ki bodo pogosto ostale neopažene. »Pri črno-belem fotografiranju lahko pokažem svetlobo ter skrijem in razkrijem različne dele prizora. Prikažem ga lahko ne tako, kot je v resničnem svetu, temveč kot svoj svet. Zato ga obožujem.«

skupina galebov kroži okoli ledene gore

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/2000s @ f/8.0, ISO 1000

»Uživam, ko se objektu lahko približam skozi fotoaparat. Gledalcu želim dati občutek, da je z živaljo v naravi. In v teh primerih uporabim svoje dolge teleobjektive.« Če naštejemo njegovo zbirko, je jasno, kako vsestranski mora biti Laurent v tako surovem okolju. »Imam 100–400 mm f/4.5-5.6 OSS GM, FE 200–600 mm f/5.6-6.3 OSS G in FE 600 mm f/4 OSS GM s telekonverterjem,« nadaljuje.

tjulenj počiva na skali

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1000s @ f/9.0, ISO 5000

Ni pomembna le žival, ampak tudi njeno okolje, njen dom. To je ravno tako del zgodbe kot vedenje živali. Zgodbi doda kontekst in takrat lahko Laurentova izbira objektiva bistveno spremeni posnetek. »Rad imam nebo z velikimi oblaki, gore in nebo, zato potrebujem krajši objektiv in takrat uporabim FE 24–105 mm f/4.«

galeb med poletom

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1250s @ f/9.0, ISO 2000

Laurent razume, da je spektakularna pokrajina dom živalim, ki jih fotografira. »Ste na ozemlju živali. Kaj se zgodi, ni odvisno od vas,« pojasnjuje. »Žival izbere, ali se bo srečala z vami. Če so sproščene, se vam lahko celo približajo. Vendar ponavadi raje delam z daljšim objektivom in ohranim spoštljivo razdaljo. Navsezadnje sem samo obiskovalec.«

Med potovanjem na Spitsbergen je Laurent ohranjal primerno razdaljo tako, da je fotografiral s čolna. »Pri fotografiranju s fotoaparatom Sony Alpha 1 v mrazu in vlagi na čolnu na Arktiki nisem imel težav. Tudi baterije so se dobro obnesle. Ob dnevih, ko sem fotografiral, sem imel s seboj več baterij, vendar nisem potreboval vseh. Fotoaparat je pri nizkih temperaturah preprosto deloval.«

dva polarna medveda se igrata v senci gore

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/500s @ f/9.0, ISO 400

V svetu, kjer so slike povsod okoli nas, želi Laurent pokazati svet v drugačni luči in Sony Alpha 1 mu to omogoča. »Sistem AF je neverjeten!« pravi Laurent. »Dejstvo, da lahko sledi očesu sesalca, celo ptice, je neverjetno.«

Za Laurenta in fotografe je lahko zelo težko posneti izvirno fotografijo.

»Vso svojo energijo moram osredotočiti na zgodbo,« zaključi. »Ideja je najpomembnejši del fotografiranja, ne tehnični del. Rad razmišljam o kadru in o tem, kaj bo vseboval. S fotoaparatom Sony Alpha 1 lahko zaupanje prepustim fotoaparatu, tako da se lahko popolnoma osredotočim na ustvarjalnost.

Predstavljeni izdelki

Laurent Baheux

Laurent Baheux | France

"Brez kletk, ograd, cirkusa in življenja v živalskem vrtu. V svobodi, v divjini. Ujetništvo je fizično in psihično mučenje za vsako živo bitje – za živali enako kot za ljudi."

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili