Ko sem začel fotografirati, sem rad fotografiral portrete in pripovedoval zgodbe o ljudeh v svojem življenju in tudi po 17 letih to še vedno rad počnem.
Predstavitev objekta
Portretni fotografi morajo imeti poseben pristop, kako se približati svojim objektom. Pri pokrajinski in makrofotografiji je objekt, kakršen pač je. Portretni fotografi pa se moramo osredotočiti na bistvo svojega objekta, zato moramo razumeti človeško naravo. Kadar koli fotografiram portret, se pogovarjam s portretirano osebo. Sprašujem jo o čustvih, karieri, ljubeznih, žalosti ali upanju. Več kot izvem o njej, bolje jo predstavim v končni kompoziciji in na posnetku.
Kompozicija fotografije
Trenutno fotografiram s fotoaparatom Sony Alpha 7R IV, ki ima neverjetno ločljivost 61 milijonov slikovnih pik, kar je fantastično tako pri fotografiranju komercialnih kot tudi lastnih projektov. Takšna ločljivost je zelo koristna, če moram obrezati sliko za določeno uporabo, na primer za oglas v različnih velikostih ali razmerjih stranic. Pri urejanju fotografij mi to omogoča bolj ustvarjalen pristop h kompoziciji.
Ostrenje
Pri portretnem in modnem fotografiranju je ena od stvari, ki mi je pri tem fotoaparatu všeč, funkcija samodejne izostritve oči. Ker imam funkcijo samodejne izostritve oči vedno vklopljeno, lahko fotoaparat Alpha 7R IV preprosto vzamem iz torbe in takoj začnem fotografirati. Tako se lahko osredotočim na pogovor in komunikacijo z objektom in sploh ne razmišljam, ali so oči izostrene.
Ustvarjalna uporaba svetlobe
Najpomembnejši način, kako ostajam ustvarjalen in raziskujem, je igranje s svetlobo. Zadnjih 17 let se učim o svetlobi in se še vedno kaj novega naučim in preizkusim. Uporabljam veliko različnih vrst svetlobe, vključno z lučmi LED, baterijskimi svetilkami in številnimi modifikatorji svetlobe. Zadnjih nekaj let delam na projektu, pri katerem uporabljam črno UV-luč in UV-ličila, pri čemer ličila delujejo kot osvetlitev, saj so vidna le pod UV-svetlobo. Vedno kupujem nove vrste svetlobnih virov za svoj studio – eksperimentiranje s svetlobo je zelo pomembno in mi vedno omogoča nove, ustvarjalne načine fotografiranja.
Luči mi lahko pomagajo pri pripovedovanju zgodb mojih objektov. Model sem, na primer, osvetlil z ozkim gledališkim reflektorjem, da je bila vidna samo zgornja polovica njenega obraza, in tako ustvaril t.i. »hladen videz«. Sliki sem želel odvzeti nekaj podrobnosti in se osredotočiti samo na ta del njenega obraza. Zato sem ustvaril kontrast med hladno modrim, skoraj črnim ozadjem ter oranžnimi in rumenimi toni njenega obraza in ličil. Tako sem hkrati ustvaril barvni in svetlobni kontrast.
Izbira objektiva
Kot uporabnik Sonyjevega fotoaparata imam srečo, saj lahko uporabljam veliko zanimivih in različnih vrst objektivov. Za portretno fotografiranje uporabljam več objektivov. Prvi je objektiv FE 85mm f/1.4mm G Master. Pri fotografiranju z odprto zaslonko ustvarja nekakšno kremasto zameglitev ozadja. Izvrstno se obnese pri fotografiranju na prostem, saj lahko objekt snemanja ločim od ozadja.
Prav tako obožujem svoj objektiv FE Sonnar T* 55mm f/1.8 ZA, ko fotografiram portrete v polni ali srednji dolžini. Ima odlična kontrast in ostrino. Potem je tu še FE 24-70mm f/2.8 G Master, vsestranski objektiv, kadar fotografiram na prostem ali na terenu in sem časovno omejen. Z zoomom lahko hitro spremenim kompozicijo.
Zadnji, morda rahlo presenetljiv objektiv, ki ga uporabljam, je Sonyjev objektiv FE 90mm f/2.8 Macro G OSS. Ta objektiv pogosto uporabljam pri komercialnih projektih, saj je eden najostrejših objektivov na trgu. Pogosto ga uporabljam pri fotografiranju portretov, pa tudi takrat, ko moram posneti nekaj bližnjih ali makro posnetkov, morda ličil ali nakita. Ima odlično goriščno razdaljo za standardne portretne posnetke, hkrati pa tudi majhno najmanjšo razdaljo ostrenja, zato se moram le približati, da dobim podroben posnetek.
Neprekinjen potek
Še ena koristna funkcija je možnost brezžične povezave fotoaparata Sony Alpha 7 IV. Zaslon fotoaparata pretakam na tablični računalnik, tako da lahko stranka ali umetniški vodja vidi, kaj fotografiram, in v živo dobim povratne informacije. To mi pomaga ohranjati potek fotografiranja, ne da bi se bilo treba ustavljati in pregledovati slike.
Takšne praktične funkcije Sonyjevih fotoaparatov mi omogočajo veliko ustvarjalne svobode. Če bi lahko dal nasvet vsem, ki se želijo lotiti komercialnega portretnega projekta, bi jim rekel, naj se seznanijo z delovanjem svetlobe, še bolje pa: naj spoznajo sence. Kdor se boji sence, ne pozna svetlobe!
"Moj fotoaparat je moje edino orodje, s katerim lahko v jeziku svetlobe govorim s svetom in ljudmi, ki jih fotografiram."