S snežno odejo prekrita pokrajina deluje pomirjujoče. Vsi moteči kamni, vejice, jesensko listje izginejo pod belo odejo. Tako imam za delo popolnoma prazno platno. Popoln prizor, da usmerim pozornost na subjekte in jih fotografiram na minimalističen način.
Mojstrsko obvladovanje kompleta
Za to uporabljam svoja fotoaparata Sony Alpha 1 in Sony Alpha 9. Oba imata vrhunske sisteme samodejnega ostrenja in hitre hitrosti fotografiranja, kar pomeni, da nikoli ne zamudim posnetka. Fotoaparata združim z objektivi Sony 400mm f/2,8 GM OSS, FE 200-600mm f/5,3-6,3 G OSS in FE 100-400mm f/4,5-5,6 GM OSS. Ti trije objektivi me spremljajo pri vsakem fotografiranju divjih živali.
Pri fotografiranju v tako zasneženem okolju mi pri ustvarjanju takšnih slik zelo pomaga možnost, da lahko vidim osvetlitev, preden sprožim zaklop. Z elektronskim iskalom lahko preverim osvetlitev in se prepričam, da sem ustvaril čim boljši približek snežno belega ozadja. Vidim lahko, kdaj se svetloba spreminja, in uporabim histogram za prilagajanje hitrosti zaklopa ali občutljivosti ISO, pri tem pa imam pogled še vedno uprt v fotoaparat in sem pripravljen na fotografiranje.
Bodite pripravljeni
Pri fotografiranju divjih živali je vedno pomembno to, da lahko s svojim motivom preživite čim več časa, pozimi pa to postane še večji izziv. Brez prave opreme ne bi mogel preživeti toliko časa na prostem in fotografirati. Običajno grem na teren za nekaj dni naenkrat, zato je najpomembnejši del opreme moj ekspedicijski šotor, ki lahko zdrži orkanske vetrove. Vreme se lahko spremeni tako hitro, da morate imeti prostor, kamor se lahko skrijete.
Ustvarjanje
Pokrajina ni vedno popolnoma bela in prekrita s snegom; gre za to, da se postavim na pravo mesto, pod pravim kotom, na pravo razdaljo in s pravo goriščno razdaljo objektiva. To pogosto pomeni, da se uležem globoko v sneg, da skrijem vse moteče elemente, kot so skale, ki štrlijo iz tal. Pogosto fotografiram s široko odprto zaslonko objektiva, da čim bolj zameglim ospredje, kar lahko pomaga skriti majhne moteče elemente in ustvariti čisto ozadje. Ko je vse to opravljeno, sta pomembna le še položaj in drža živali.
Vidim, kdaj se svetloba spreminja, in uporabim histogram za prilagajanje hitrosti zaklopa ali občutljivosti ISO, pri tem pa imam oči še vedno uprte v fotoaparat in sem pripravljen na fotografiranje.
Za zajem fotografije sem pri svojih fotoaparatih Alpha 1 in Alpha 9 nastavil ostrenje s pritiskom na zadnji gumb. To mi omogoča, da uporabljam sledenje ostrenju, saj vem, da bom v trenutku, ko pritisnem sprožilec, dobil popolnoma izostren posnetek. Če imam srečo, da lahko znova sestavim sliko, se lahko preprosto osredotočim na objekt in spremenim položaj živali v kadru. Če pa je okvir nastavljen kot prazno snežno platno, pogosto ne morem premakniti fotoaparata ali pa lahko v kader vnesem moteč element. Namesto tega se osredotočim na živali in nato potrpežljivo čakam, da se premaknejo v dober položaj v kadru. Sistemi ostrenja fotoaparatov Alpha 1 in Alpha 9 mi omogočajo, da se osredotočim na motiv in kompozicijo, saj vem, da bo motiv popolnoma oster.
"Fotografija narave je privlačna zaradi nenehnih spremembe v naravi. Na isti lokaciji lahko ob vsakem vnovičnem obisku naredite drugačno sliko"