Portret Shirley Collins z roko v zraku

Najboljši nasveti: Črno-beli portreti

Tom Oldham

Fotografiranje v črno-beli tehniki naj bo načrtovano

Če barvni posnetek pretvorite v črno-belo fotografijo, to še ne pomeni, da boste na hitro ustvarili umetnino. Da bi upravičili pretvorbo, je treba uspešno uskladiti kombinacijo elementov. Obstaja čustveni vidik, ki ga želite doseči s portretom, zato ustvarjanje črno-bele slike že od samega začetka pomaga pri doseganju tega cilja.

Več posnetkov Jacka Whita s kitaro Gibson

© Tom Oldham | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/16, ISO 800

Nastavitev fotoaparata na fotografiranje v črno-belem ustvarjalnem slogu vam bo pomagala vizualizirati končno sliko in spremljati osvetlitev.

Običajno fotografiram s fotoaparatom Alpha, ki je povezan s prenosnim računalnikom. Ko začnem fotografirati, nastavim ustrezno enobarvno stopnjo in ko se portreti pojavijo v računalniku, lahko preverim, ali z osvetlitvijo dosežem želeni ciljni videz in občutek.

Črno-beli portret ženske

© Tom Oldham | Sony α7R IV + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/4.0, ISO 100

Če fotografirate z uporabo ustvarjalnih slogov ali profilov slik v fotoaparatu, jih poskusite prilagoditi, da se približate želenemu videzu. Ne pozabite, da boste še vedno imeli neobdelano datoteko RAW, na katero se boste lahko oprli; črno-bela tehnika bo uporabljena le za slike JPEG.

Bodite drzni

Moj trenutni moto je »pogum je običajno nagrajen«. Zato ne oklevajte. Barva vodi oko po kadru; različne barve lahko vplivajo tudi na psiho. Teh mehanizmov v črno-beli tehniki nimate, zato morate oko voditi s kontrastom in oblikami. Brez barvnih motenj lahko delate s preprostejšim in čistejšim pristopom; ustvarite drzne kompozicije z razpotegnjenimi linijami ter uporabite osvetlitev in obdelavo, da vse skupaj povežete.

Silhueta Liama Gallagherja, ki stoji postrani

© Tom Oldham | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/11, ISO 200

Nadgradite svoje usmerjanje

Ko gre za usmerjanje objekta, se ga ne bojte postaviti pred izziv. Približajte se, da ustvarite oblike in (če morate) svoj objekt spodbudite k poziranju, tudi ko je ta najbolj nejevoljen. Pri fotografiranju v črno-beli tehniki se vse to še bolj obrestuje in omogoča nastanek neverjetnih posnetkov. Nikoli ne odidite s snemanja z obžalovanjem, da bi lahko naredili več.

Portret Ricka Rubina, ki se smeje

© Tom Oldham | Sony α7R IV + FE 35mm f/1.4 GM | 1/250s @ f/1.4, ISO 320

Moja fotografija Ricka Rubina je ena mojih najljubših slik. Gre za bližinski posnetek, ki prikazuje občutek intimnosti in v barvah ne bi bil videti enako. Posnel sem ga z objektivom FE 35mm f/1.4 G Master, približno 50 cm od njegovega obraza. Pri režiji morate izbrati pogumen pristop, če želite doseči takšen odziv, nato pa se morate pogumno lotiti obdelave, da bo fotografija uspešna.

Opazujte svetle dele

Moje glavno pravilo pri nastavljanju fotoaparata je, da fotografiram v formatu RAW, saj imam tako popoln nadzor nad sliko. Prav tako nikoli ne tvegam, ko gre za osvetlitev svetlih delov. Rad spremljam histogram na fotoaparatu, s katerim preverim, da ne izgubljam podrobnosti svetlih delov. Na srečo ima senzor fotoaparata Alpha 7R V do 15 stopinj dinamičnega razpona, zato je impresivno, koliko podrobnosti lahko fotoaparat zajame tako na svetlih delih kot v temnih.

Poppy Rockett s kitaro v roki

© Tom Oldham | Sony α7R V + FE 35mm f/1.4 GM | 1/160s @ f/4.0, ISO 50

Rahlo osvetlite in dodajte kontrast pozneje

Ustvarjanje z močnim kontrastom v fotoaparatu je napaka. Če izberete močno osvetlitev, tega kontrasta naknadno ni mogoče spremeniti. Če pa je osvetlitev mehka in razmerje med svetlimi in temnimi deli pod nadzorom, lahko nato izberete, kako močno želite obdelati sliko.

Črno-beli portret Paula Simonona

© Tom Oldham | Sony α7R V + FE 35mm f/1.4 GM | 1/160s @ f/4.0, ISO 100

Fotografija Paula Simonona je trd, agresiven portret, vendar je osvetlitev zelo mehka. Na eno stran sem postavil črno zastavo, ki deluje obratno od reflektorja, na drugi strani pa zelo blizu stoji mehčalni dežnik. Svetloba je izredno mehka, vendar je razmerje ravno pravšnje, da lahko na sliki ustvarim kontrast.

Uporaba samodejnega ostrenja oči

Samodejno ostrenje oči pomeni največjo svobodo, ki nam jo je tehnologija fotoaparatov kdajkoli omogočila. Cenim jo vsakič, ko vzamem v roke svoj fotoaparat Alpha 7R V, saj mi omogoča, da se osredotočim na ustvarjanje portreta in ne na upravljanje fotoaparata.

Portret nasmejanega deskarja

© Tom Oldham | Sony α7R V + FE 50mm f/1.2 GM | 1/8000s @ f/1.2, ISO 50

Moj posnetek deskarja Alana je nastal zgolj ob zahajajočem soncu. Uporabil sem objektiv 50mm f/1.2 G Master pri hitrosti zaklopa 1/8000 sekunde. S funkcijo samodejnega ostrenja oči sem vedel, da bo oko tudi pri f/1.2 popolnoma izostreno. Če bi ga posnel pri f/8 ali f/11, bi dobil precej običajno fotografijo. Toda fotografiranje s široko odprto zaslonko gledalca usmeri k vznemirljivemu delu – njegovemu očesu in izrazu. Alanov portret izžareva zdravje, pozitivnost in njegovo ljubezen do oceana, na tej sliki pa je zajeta vsa realnost.

Fotografiranje v črno-beli tehniki mi omogoča, da ujamem vznemirjenje v trenutku, ki ga z barvno fotografijo ne bi mogel doseči – je preprostejše, bolj neposredno in vedno takojšnje.

Poskušajte ustvariti portret, ki lahko pritegne pozornost, prikazuje realnost ali pa le odseva mirnost.

Predstavljeni izdelki

Tom Oldham

Tom Oldham | UK

»Sreča je smisel in namen življenja, bistvo in smoter človeškega obstoja.« Aristotel

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili