Ta serija portretov je del reportažnega projekta o Kipsigih, ki sem ga skupaj z novinarko Anne-Marie Provost pripravila za kanadski časopis Le Devoir. Navdihnilo me je ustvarjanje portretov posameznikov, ki so popolnoma predani boju za svojo skupnost in zgodovinsko pravičnost.
Izkoristite naravno svetlobo
Ko fotografirate sredi dneva v Afriki ali kjer koli na svetu, je sonce visoko na nebu in je zelo svetlo. Svetloba, ki je visoko nad glavo, ustvarja visok kontrast, zato potreti niso tako lepi, kot bi lahko bili, in zato svoje portretirance fotografiram v zaprtih prostorih, če je le mogoče. Namesto neposredne sončne svetlobe uporabljam svetlobo, ki prihaja skozi okno, da ustvarim bolj klasičen svetlo-temni kontrast, v slikarstvu imenovan chiaroscuro.
Všeč mi je, kako lahko ta mehkejša, a neposredna svetloba razkrije in skrije dele fiziognomije in obrazne poteze portretiranca, ustvari skrivnostno vzdušje in zgodbi, ki jo pripoveduje, doda čustveni naboj.
Uporabljajte fiksni objektiv
S fotoaparatom Alpha 7 IV uporabljam objektiv Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA ali objektiv FE 35mm f/1.4 G Master. 35-mm objektiv uporabljam za večino reportažnih posnetkov, 55-mm objektiv pa za portrete in detajle. Uporaba fiksnega objektiva namesto objektiva z zoomom mi omogoča, da pri vsaki novi situaciji razmišljam tako o posnetku kot tudi o svojem položaju. Zaradi te zavestne omejitve je uporaba opreme bolj naravna in mi omogoča, da se osredotočim na trenutek, čustva, zgodbo in ljudi, s katerimi sem.
To, da bi s seboj nosila več objektivov, težjo ali večjo opremo, bi lahko ustvarilo oviro med mano in ljudmi, ki jih fotografiram.
Pri kadriranju si pomagajte z neprekinjenim samodejnim ostrenjem
Samodejno ostrenje fotoaparata Alpha 7 IV in vseh fotoaparatov Alpha znamke Sony je zelo natančno tudi pri šibki svetlobi, zato je fotografiranje izjemno preprosto, saj se lahko zanesete, da bodo oči portretiranca izostrene. Če uporabljam neprekinjeno ostrenje, se objektiv samodejno ves čas osredotoča na portretiranca, zato se lahko premikam in opazujem, kako svetloba pada na obraz, ter poiščem najboljšo kompozicijo.
Za lepše poudarke uporabljajte ročno osvetlitev
Odkar sem prvič vzela v roke fotoaparat, sem vedno fotografirala s popolnoma ročno osvetlitvijo. Sčasoma postane izbiranje zaslonke, hitrosti zaklopa in občutljivosti ISO povsem instinktivno in hitro.
V svetlo-temnih situacijah osvetljujem najsvetlejše dele slike tako, da svetlih delov ne presvetlim v snežno belo, temveč ohranim podrobnosti in teksturo povsod. Pri takšnem fotografiranju v zaprtih prostorih rada uporabljam zaslonko nad f/5,6 in ustrezno prilagodim druge nastavitve. Pri poziranem portretu je lahko hitrost zaklopa razmeroma nizka, saj ne pride do zamegljenosti zaradi gibanja objekta.
Ne uporabljajte stativa. Uporabljajte funkcijo SteadyShot
Za fotoreporterja je bistvenega pomena, da gre na teren s čim manj prtljage. S seboj imam dva fotoaparata Sony Alpha in prenosni računalnik, vendar brez stativa ali druge opreme za stabilno držanje fotoaparata. Pogosto fotografiram v majhnih prostorih, kot so šotori, kjer bi bil stativ v napoto in neuporaben. Vgrajeni funkciji stabilizacije slike SteadyShot v fotoaparatu lahko zaupam, da bo preprečila morebitne tresljaje fotoaparata. Prav tako zaupam senzorju svojega fotoaparata Sony, da lahko fotografiram pri visoki občutljivosti ISO brez izgube kakovosti in podrobnosti. Zaradi teh dveh lastnosti fotoaparata Alpha 7 IV mi ni treba s seboj nositi stativa.
Zgodba je v podrobnostih
Ko sem slike prvič videla natisnjene v velikem formatu, sem bila presenečena, ker so bili zasenčeni deli fotografij polni podrobnosti, na svetlih delih pa se tudi ni nič izgubilo. Zaradi velikosti fotografij so bili obrazi videti naravni. Videla sem vse podrobnosti, na primer pore na koži. Zaradi teh podrobnosti, ki jih je zajel senzor, so natisnjeni portreti videti kot živi in tako bolje pripovedujejo posameznikovo zgodbo.