Albert Dros fotografira sončni vzhod nad blatno planoto

Odraščanje s sistemom Sony Alpha

Albert Dros

Pred 10 leti je Sony ustvaril revolucionarni brezzrcalni sistem Alpha, ki je pretresel svet fotografije – in pred desetletjem je Albert Dros začel svojo lastno fotografsko odisejado. S portfeljem, ki zajema divjino, mesta in morje, že dolgo ustvarja osupljiva slikovita dela. »Vendar pa sem imel srečo, da sem začel s Sonyjem,« se spominja.

Zadnje luči avtomobila, ujete ob kanalu na Nizozemskem

© Albert Dros | Sony α7 + FE 16-35mm f/4 ZA OSS | 6s @ f/8.0, ISO 100

Ko se spominja svojih prvih izkušenj, kako je snemal s fotoaparatom Sony Alpha 7 na živahnih ulicah v Hongkongu, je Albert istočasno odkrival tudi umetnost fotografiranja. »Veliko let sem bil ustvarjalec filmov in ne fotograf,« razlaga, »in čeprav sem uporabljal Sonyjeva ohišja, kot sta NEX-5 in NEX-7, je bilo to za videoposnetke. Ker pa sem živel v Kowloonu, sem kmalu postal zasvojen z dokumentiranjem mesta. Ta kraj je izjemno privlačen in zanimiv. Obseden sem bil z odsevi neonske svetlobe na ulicah in Sony Alpha 7 mi jih je pomagal ujeti. Takoj, ko sem dobil Alpha 7 II, sem začel fotografirati vsak dan!«

Prizor na zunanji ribiški tržnici

© Albert Dros | Sony α7 II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/60s @ f/1.8, ISO 100

Toda okolja, ki jih je Albert poskušal ujeti, so bila kompleksna, pojasni: »To je pomenilo, da so bile kompleksne tudi zahtevane tehnike. Boljših partnerjev, kot so bila tista prva ohišja Alpha, si ne bi mogel niti zamisliti.«

Nočni pogled na mesto z visokim nebotičnikom

© Albert Dros | Sony α7R II + FE 16-35mm f/4 ZA OSS | 15s @ f/10, ISO 100

»Sonyjevi inženirji so zagotovili več elementov, ki so mi na začetku popolnoma ustrezali,« nadaljuje. »Prva je bila kakovost slike, ki je bila zelo dobra. Takoj, ko sem začel delati z datotekami RAW iz fotoaparata Alpha 7, je bilo očitno, da lahko naredim veliko več kot prej. Dinamični razpon je bil neverjeten in to mi je omogočilo svobodo pri zajemanju prizorov z visokim kontrastom v eni sami fotografiji. To je bila tehnologija, ki je povzdignila mojo lastno fotografijo.«

»Te zmogljivosti so se nadaljevale s prihodom ohišij serij Alpha R in S,« pravi Albert, »in prvi fotoaparat Alpha 7R me je resnično presenetil. Imel je ločljivost 36 milijonov slikovnih pik in nihče drug ni ponujal ničesar podobnega. Podrobnosti so bile neverjetne in še do danes obožujem fotoaparate serije R zaradi svobode, ki mi jo omogočajo pri urejanju, obrezovanju in izdelavi ogromnih natisov.«

Pogled z vrha na modro jezero v gorah

© Albert Dros | Sony α7R II + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/8.0, ISO 160

Albert je uporabljal tudi fotoaparat Alpha 7S: »Zmogljivost ISO je bila nora«, se spominja, »in fotoaparati Alpha so mi močno olajšali fotografiranje ponoči. Pravzaprav so bila vsa ta ohišja velik pretres za celotno panogo.«

Za svetovnega popotniškega fotografa, kot je Albert, so fotoaparati Alpha ponudili še nekaj bistvenega, prenosnost. In za najbolj zgovoren primer tega skočimo pol desetletja v prihodnost, kjer ga srečamo na pobočju vulkana Fuego v Gvatemali. »Pisalo se je leto 2017 in fotografirati sem želel izbruh vulkana z Rimsko cesto v ozadju,« se spominja. »Pohod je bil brutalen, več tisoč metrov nadmorske višine in zelo zapletena osvetlitev, ampak fotoaparat Alpha mi je resnično pomagal ustvariti ta posnetek.«

Vulkan Fuego v Gvatemali med izbruhom

© Albert Dros | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 10s @ f/1.8, ISO 3200

»Takrat to ni bilo najbolj varno mesto za fotografiranje,« nadaljuje, »zato sem svojo opremo skril v dolgočasen turistični nahrbtnik. Vzel sem objektive Alpha 7R II, FE 16-35mm f/4 ZA OSS, FE 50mm f/1.8 in FE 85mm f/1.8 ter še nekaj dodatne opreme, ki sem jo potreboval za čez noč, vendar je bilo vse tako dobro oblikovano, da sem uspel vse skupaj spraviti v nahrbtnik. S tako dobro prenosnostjo je Sony poskrbel, da so bila moja resnična potovanja enako enostavna kot moja fotografska.«

Albert čuti, da je skozi leta opazil premik na Sonyjevi poti, pa tudi na svoji. »Na začetku,« razlaga, »so bila vsa ohišja zelo inovativna, in to velja še vedno, vendar se pri najnovejših fotoaparatih napredek kaže bolj v funkcijah. Izboljšave v kakovosti slike niso tako pretresljive, kot poprej, ker nas je Sony že tako popolnoma presenetil s prejšnjimi izdelki. Zdaj potiskajo meje na drugih področjih, kot so objektivi, ergonomija in samodejno ostrenje.«

Fotoaparat Sony Alpha na stojalu pred obzorjem Dubaja

»Pred 10 leti je šlo za popolnoma nov sistem in zato ni bilo na voljo veliko objektivov,« nadaljuje, »toda zdaj izbira ni samo izjemna, ampak smo prišli celo do optike Mark II. Ti objektivi so zdaj toliko lažji, da je neverjetno, kako lahko s seboj vzamem zbirko objektivov na pohod po mestu ali na vrh gore brez kakršnega koli stresa. Običajno vzamem FE 12-24mm f/2.8 GM ali FE 16-35mm f/2.8 GM II za široki kot, odvisno kje fotografiram.«

V nadaljevanju potovanja se zdi, da ne bo mogoče zaustaviti ne Alberta ne fotoaparatov Sony Alpha.

»Že od začetka mi je bilo jasno, da se Sony nikoli ne bo samo malce poigraval na robu nečesa novega. Vedno so imeli namen biti vodilni pri inovacijah v fotografiji. Skupaj smo nekako odrasli. Jaz kot fotograf in Alpha kot znamka.«

Predstavljeni izdelki

Albert Dros

Albert Dros | Netherlands

"Obseden sem s tem, da moram narediti popoln posnetek."

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili