Ženska v beli obleki stoji pod drevesi

Uporaba fotoaparata Alpha 9 III z bliskavico

Martin Krolop

Ko je fotograf Martin Krolop dobil fotoaparat Sony Alpha 9 III, je želel s svojim kompletom Sonyjevih bliskavic preizkusiti meje njegovih zmogljivosti.

»Želel sem fotografirati portrete v ekstremnih svetlobnih pogojih. Hotel sem spoznati vse možnosti senzorja fotoaparata Alpha 9 III in njegovega globalnega zaklopa.« pravi Martin.

Za tiste, ki niso poznavalci: globalni zaklop pomeni, da se na senzorju vse vrstice slikovnih pik berejo hkrati in ne vrstica za vrstico, kot je to običajno pri večini senzorjev. Zato je mogoče uporabiti izjemno visoke hitrosti zaklopa, ne da bi gibanje vplivalo na posnetek. Ta hitrost je odlična za športne fotografe, vendar je Martin želel preveriti, kaj lahko ustvari z bliskavico. Največjo hitrost zaklopa, ki jo je mogoče uporabiti z bliskavico, tradicionalno omejujejo mehanske lopatice zaklopa fotoaparata in običajno znaša približno 1/250 sekunde. Če fotografirate hitreje od največjega časa zaklopa, svetloba iz bliskavice in mehanski zaklop nista usklajena, zato na posnetku nastane črn pas. To težavo pa odpravlja globalni elektronski zaklop, ki omogoča, da fotoaparat Alpha 9 III z najnovejšimi Sonyjevimi bliskavicami fotografira z neverjetno hitrostjo zaklopa do 1/80.000 s.

Ženska v obleki z rožami pred palmo © Martin Krolop | Sony α9 III + FE 50mm f/1.2 GM | 1/16000s @ f/1.2, ISO 250

Martin je prikazal zmogljivost fotoaparata Alpha 9 III in Sonyjevega sistema bliskavic s fotografiranjem serije modnih portretov z majhno globinsko ostrino pri zelo močni sončni svetlobi. Prej je bila za takšno fotografiranje potrebna velika in težka studijska oprema z bliskavico, zato so bile lokacije, na katerih ste lahko posneli takšne portrete, omejene, zlasti če ste fotografirali sami.

Ženska v pusti pokrajini s klobukom na glavi © Martin Krolop | Sony α9 III + FE 50mm f/1.2 GM | 1/16000s @ f/1.3, ISO 250

»Prednost je, da lahko fotografiram z bliskavicami, kot je Sony HVL-F60RM2, v preteklosti pa bi potreboval večje studijske glave bliskavic in težke pakete baterij. Zdaj pa svoj komplet bliskavic pospravim v nahrbtnik in fotografiram portrete na mestih, kjer bi prej potreboval ekipo, ki bi mi pomagala prenesti vso opremo.«

Pravila fizike, s katerimi bi lahko pojasnili, zakaj je to mogoče, so zapletena. Kljub temu pa izjemno hitra bliskavica in njena moč v primerjavi s sončno svetlobo za ta majhen delček sekunde omogočata snemanje takšnih fotografij.

"Vedno se poskušamo boriti proti soncu. Torej premalo osvetlimo, da lahko izrabimo okoliško dnevno svetlobo, nato pa izrabimo bliskavico, da osvetlimo model. Ljudje lahko rečejo: »Takšne fotografije sem že videl, posnete so bile z veliko zaslonko pri močni sončni svetlobi,« in to je res. Niso pa videli fotografij, posnetih z majhno bliskavico v fotoaparatu.«

Martinov komplet je bil sestavljen iz fotoaparata Alpha 9 III in dveh Sonyjevih bliskavic HVL-F60RM2, čeprav običajno uporablja samo eno, ki jo pritrdi na veliko svetlobno okno drugega proizvajalca. Nato bliskavico pritrdi na stojalo za osvetlitev, ki ga postavi nekaj metrov od objekta. Bliskavica se sproži brezžično s Sonyjevim brezžičnim radijskim upravljalnikom FA-WRC1M, ki je nameščen na fotoaparat Alpha 9 III.

Portretnim fotografom, kot je Martin, fotografiranje s temi hitrostmi omogoča, da uporabljajo veliko zaslonko in tako dosežejo čudovito nizko globinsko ostrino, hitrost zaklopa pa spremenijo, da je tudi pri najsvetlejšem opoldanskem soncu nebo temno, v oblakih pa so vidne podrobnosti. Nato pa za osvetlitev objekta uporabijo bliskavico.

Nevesta, ki stoji na vulkanskih skalah, v ozadju pa je modro nebo © Martin Krolop | Sony α9 III + FE 24mm f/1.4 GM | 1/16000s @ f/1.8, ISO 250

Da bi pokazal, kako to deluje, je Martin uporabil svoj majhen komplet bliskavic in ob močni sončni svetlobi fotografiral model v poročni obleki na vulkanski gori Teide.

»Običajno morate pri takšnih posnetkih upoštevati to, koliko stvari lahko vzamete s seboj, zato je treba sklepati kompromise. Vendar sem tokrat dejansko lahko vzel večja svetlobna okna kot običajno, saj smo z uporabo Sonyjevih bliskavic namesto studijskih glav bliskavic prihranili veliko teže. Naslednjič pa želim iti še dalje in uporabiti difuzor velikosti 12 × 12 čevljev,« pravi Martin.

Nevesta stoji pred goro Teide © Martin Krolop | Sony α9 III + FE 24mm f/1.4 GM | 1/16000s @ f/1.8, ISO 250

Martin fotografira tako, da je sonce zanj sekundarni vir svetlobe. Objekt premakne na mesto, na katerem želi, da bi sonce delovalo kot vir svetlobe. »To je najlepša svetloba. Sonce osvetli rob in lase modela, njen obraz pa je popolnoma temen; osvetlite ga samo z bliskavico.« pravi Martin.

Ženska v silhueti, ki stoji ob morju © Martin Krolop | Sony α9 III + FE 24mm f/1.4 GM | 1/16000s @ f/1.4, ISO 250
Ženska, ki stoji ob morju, osvetljena z bliskavico © Martin Krolop | Sony α9 III + FE 24mm f/1.4 GM | 1/16000s @ f/1.4, ISO 250

Moč fotoaparata Alpha 9 III in komplet Sonyjevih bliskavic pa fotografom omogočata še več kot samo ustvarjalno modno fotografiranje. Majhen komplet in moč globalnega zaklopa fotoaparata Alpha 9 III bosta omogočila več ustvarjalnosti tudi poročnim fotografom in vsem, ki fotografirajo na nerodnih lokacijah.

»Bliskavico lahko uporabljate kakor koli želite in zato ste lahko pri fotografiranju ustvarjalni,« pravi Martin. »Poskrbite lahko, da se svetloba odbija od stene ali stropa in tako dobite naravno svetlobo, lahko pa uporabite svetlobno okno ali mreže, vzorce gobo ali barvne gele – karkoli vam je všeč! Pri fotografiranju z bliskavico gre predvsem za potencial. Ustvarite lahko svojo lastno estetiko. Zame je uporaba bliskavice vrhunec tehnične ustvarjalnosti.«

Predstavljeni izdelki

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili